Nurty i kierunki opieki nad dzieckiem 10-1S-NIK1
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a79fded1c91e3464c9438f04af5403947%40thread.tacv2/conversations?groupId=5b091516-8418-4db4-a414-a1884049ad24&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7e0f33c40b7543029aa4198f91de0ac1%40thread.tacv2/conversations?groupId=9ea3e11c-5695-496b-aeb2-971a3147b8b6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Zn)
WIEDZA
PE1_W07
- Ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i problemach społecznych w nich występujących oraz instytucjach życia społecznego i zachodzących między nimi relacjami.
PE1_W10
- Ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych w tym zwłaszcza o środowisku rodzinnym, szkolnym, pieczy instytucjonalnej i zastępczej pieczy rodzinnej.
PE1_W14
- Ma podstawową wiedzę o strukturze, celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowania placówek wsparcia dziennego, placówek opiekuńczo-wychowawczych, rodzin zastępczych, adopcyjnych i innych form wspierania dziecka i rodziny.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U09
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z szeroko pojętą opieką nad dzieckiem
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K10
- Wykazuje wrażliwość i gotowość do działania na rzecz dzieci, rodzin w kryzysie, dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej.
W cyklu 2020Z:
Wykłady: Ćwiczenia: |
W cyklu 2020Zn:
Ćwiczenia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Surma Barbara (red.) (2008). Pedagogika Montessori - podstawy teoretyczne i twórcze inspiracje w praktyce |
W cyklu 2020Zn:
Do ćwiczeń: Kolankiewicz M., Zagrożone dzieciństwo. Rodzinne i instytucjonalne formy opieki. W. 1998. Krajewska B., Instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Zagadnienia podstawowe. Kraków 2009 Krasiejko I., Zawód asystenta rodziny w procesie profesjonalizacji. Toruń 2013 Maciarz A., Macierzyństwo w kontekście zmian społecznych. W. 2004 Olearczyk T., Sieroctwo i osamotnienie. Kraków 2008 Jaworska-Witkowska M., Kwieciński Z. Nurty pedagogii. Kraków2011. Fragmenty. Phillips J., Troska. W. 2009 Smolińska-Theiss B. Dzieciństwo jako status społeczny. Warszawa 2014. Fragmenty. Smolińska-Theiss B. Korczakowskie narracje pedagogiczne. Kraków 2013. Fragmenty Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004. R. IV. Węgierski Z. Opieka nad dzieckiem osieroconym. Toruń 2006 Wosik – Kawala D. (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo – wychowawcze. Lublin 2011. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Wszystkie zajęcia będą odbywały się online w czasie rzeczywistym za pomocą aplikacji MS Teams. |
W cyklu 2020Zn:
Wszystkie zajęcia będą odbywały się online w czasie rzeczywistym za pomocą aplikacji MS Teams. Link do zespołu do wykładów: Link do zespołu do ćwiczeń: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: