Nauka czytania i pisania w przedszkolu i szkole – metodyka 10-1S-NCP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
PEP1_W13 ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej
PEP1_W13 Zna podstawę programową w zakresie umiejętności czytania i pisania w przedszkolu i szkole
PEP1_W15 ma uporządkowaną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w wybranych obszarach działalności pedagogicznej związanych ze studiowana specjalnością
PEP1_W15 Orientuje się w metodyce nabywania wiadomości i umiejętności czytania i pisania w szkole i wie, w jakim zakresie trzeba kształtować gotowość dzieci przedszkolnych do nabywania tych umiejętności. Wie, jak przybliżać dzieciom sens kodowania i dekodowania informacji (wprowadzenie do nauki czytania i pisania).
Rozumie sens rozbudzania u dzieci zainteresowań książką i głośnym czytaniem.
Wie, jak rozwijać u dzieci słuch fonematyczny i pętlę fonologiczną.
Zna rolę dominacji stronnej i wie, jak postępować z dzieckiem, które ma niekorzystną dominację stronną z punktu widzenia czytania i pisania.
Wie, jak rozwijać sprawność manualną i koordynację wzrokowo – ruchową potrzebną do czytania i pisania.
Zna metodykę kształtowania umiejętności czytania i pisania w szkole realizowaną w ciągu trzech lat nauki.
PEP1_U03 potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin oraz praktyki do diagnozowania, projektowania i realizowania działań pedagogicznych związanych ze studiowaną specjalnością.
PEP1_U03 Potrafi kształtować gotowość dzieci do nabywania umiejętności czytania i pisania w szkole.
Potrafi nauczyć dzieci w szkole czytania i pisania.
Radzi sobie z doskonaleniem umiejętności czytania i pisania w ciągu trzech lat nauki.
PEP1_U05 potrafi diagnozować i prognozować sytuację życiową jednostek oraz planować i realizować działania praktyczne w wybranym obszarze działalności pedagogicznej.
PEP1_U05 Potrafi sprawdzić poziom opanowania czytania i pisania u dzieci (diagnoza nauczycielska)
PEP1_K01 dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
PEP1_K01 Kształtując gotowość szkolna dzieci dba o to, aby nie miały w szkole nadmiernych trudności i nie ma wątpliwości, że dzieci z niepełną dojrzałością muszą być odroczone z obowiązku szkolnego.
Ma krytyczny stosunek do zeszytów ćwiczeń i stosuje je w obowiązującym zakresie (jako środek dydaktyczny, a nie samouczek do nauki czytania i pisania).
PEP1_K03 odpowiedzialnie przygotowuje się do swej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.
PEP1_K03 Dba o systematyczność w nauce czytania i pisania, szanuje wytyczne metodyk i dąży do sprawdzenia efektywności edukacyjnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: