Metodyka wychowania przez plastykę 10-1S-MWP
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30
Przygotowanie się do zajęć, lektury 8
Przygotowanie się do egzaminu 10
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10
Inne formy 4
ECTS 2
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PE1_W24
ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności
pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów Zna psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania przez plastykę, w tym treści kształcenia i metody rozwijania uzdolnień plastycznych u dzieci.
PE1_W24
ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności
pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie określonym specjalnością studiów Orientuje się w sposobach wypowiadania się dzieci przez różnorodne formy plastyczne, uwrażliwiania dzieci na piękno wytworów człowieka, rozwijania uzdolnień plastycznych dzieci.
PE1_U10
potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznym w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii
działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz
przewidywać skutki planowanych działań Potrafi zaplanować wychowanie przez plastykę w edukacji przedszkolnej i szkolnej, zorganizować warunki do efektywnego prowadzenia zajęć z dziećmi i prowadzić zajęcia w przedszkolu i szkole.
PE1_K08
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej
pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne.
Kryteria oceniania
ocena wypowiedzi podczas zajęć
ocena zadań realizowanych w trakcie zajęć
ocena realizacji zadań grupowych
ocena przygotowania do zajęć
Literatura
Arnheim R. „Sztuka i percepcja wzrokowa”- Warszawa 1978 Lowenfeld, Brittain „Twórczość a rozwój umysłowy dziecka” PWN. Warszawa 1977
Popek S. „Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży” WSiP.
PopekS. (red.) „Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży” WSiP. Warszawa
udowski T. „Badania nad czynnikami intelektualnymi warunkującymi kształcenie plastyczne” PSEP. Warszawa 1989
Trojanowska A „Dziecko i plastyka” WSiP. Warszawa 1983
Wallon P., Cambier A., Engelhart D. „Rysunek dziecka” WSiP. Warszawa 1993
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: