Metodyka edukacji społecznej dzieci 10-1S-MSD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Zn:
Studenci w ramach zajęć opracowują zagadnienia (w formie prezentacji). Listę zagadnień wraz z literaturą podstawową i terminem realizacji Studenci otrzymują na pierwszym spotkaniu. Przygotowane materiały prezentują przed grupą w terminach zajęć określonych przez Uczelnie z wykorzystaniem aplikacji Teams. Wykładowca podkreśla i rozszerza najważniejsze elementy zawarte w prezentacjach - istotne z punktu widzenia realizowanego tematu. Podaje wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem. W razie potrzeby Wykładowca przesyła: dodatkową literaturę, prezentację, materiał filmowy i ćwiczenia do pracy własnej. Bloki tematyczne: Blok I - Prawidłowości rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka w pierwszych latach życia Rozwój społeczno- emocjonalny w pierwszym roku życia a) płacz – pierwszy akt komunikacji dziecka b) interakcje twarzą w twarz c) rozwój niewerbalnego dialogu d) kształtowanie się przywiązania e) rewolucja 9-go miesiąca – wspólna uwaga Rozwój społeczno- emocjonalny w wieku poniemowlęcym Rozwój społeczno – emocjonalny w wieku przedszkolnym Blok II- Emocje w życiu dziecka, ich istota i funkcje a) istota i funkcje emocji b) podstawy biologiczne emocji i droga ich rozwoju c) początki języka emocji dziecka d) wyrażanie emocji w sposób społecznie akceptowany e) radzenie sobie ze skutkami lub rozmiarem przeżywanych emocji Blok III- Rozwijanie umiejętności społeczno – emocjonalnych starszych przedszkolaków a)obdarzanie uwagą b)budowanie atrakcyjności społecznej c)zwroty grzecznościowe Blok IV Rozwijanie umiejętności społeczno emocjonalnych dzieci w okresie szkolnym a) słuchanie, mówienie miłym/odważnym głosem, stosowanie się do poleceń, czekanie na swoją kolej zadawanie pytań, przerywanie, współpraca, proszenie o pomoc; dzielenie się, oferowanie pomocy, zaproszenie do zabawy, rozwijanie umiejętności nawiązywania przyjaźni:, |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia realizowane są w trybie zdalnym za pomocą aplikacji MS Teams (synchronicznie zgodnie z ustalonym terminarzem zajęć). Link do zespołu przedmiotowego został przekazany Studentom drogą mailową za pomocą poczty w domenie aps.edu.pl przed pierwszym spotkaniem. Poniżej zamieszczam go raz jeszcze: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ab7bf4248e22b4ea694a1c1915ff9cd51%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d8c09ab6-6bd8-45e1-9a31-ada4431d0ccb&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody dydaktyczne: Praca z tekstem,dyskusja, sesja plakatowa, prezentacja multimedialna, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 25h Opracowanie zagadnienia (prezentacja): 25h Przygotowanie się do zaliczenia: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: