Modelowanie informatyczne II 10-1S-MI2
Po zaliczeniu przedmiotu student:
- rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem modeli informatycznych.
- potrafi zaprojektować i wykonać model informatyczny
- rozumie zagadnienia związane z naturą i wpływem sztucznej inteligencji na życie człowieka oraz zna sposoby wykorzystania AI w modelowaniu informatycznym i rozwiązywaniu problemów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE1_W22
- Posiada uszczegółowioną wiedzę z zakresu logiki i matematyki.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U05
- Posiada podstawowe umiejętności w zakresie przeprowadzenia prostego wnioskowania statystycznego.
- Umie przeprowadzić badanie modelowanej rzeczywistości i ująć syntetycznie otrzymane wyniki.
PE1_U08
- Umie zaprezentować i uzasadnić własne koncepcje działań i rozwiązania zadań z obszaru modelowania informatycznego.
PE1_U15
- Ma dobrze ugruntowane umiejętności modelowania informatycznego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- Ma świadomość rozwoju swych kompetencji twórczych i informatycznych.
Kryteria oceniania
Udział w dyskusji, realizacja projektów modeli, wykonanie projektu końcowego.
Literatura
Dokumentacja DialogFlow, AnyLogic i Chatfuel.
Przekazywane poprzez stronę internetową przedmiotu materiały dotyczące sztucznej inteligencji.
Książki Świt robotów. Czy sztuczna inteligencja pozbawi nas pracy? Ford Martin
Życie 3.0. Człowiek w erze sztucznej inteligencji Max Tegmark
Artykuły: m.in:
Asystent Google kontra Alexa, Cortana oraz Siri. Porównujemy możliwości wirtualnych asystentów iMagazine 1/2020
Alexa, Alex, or Al? 3 Suggestions to Fight Gender Biases in AI Assistants KomputerŚwiat 11 sty 2019
I’d blush if I could: closing gender divides in digital skills through education
UNESCO [50446], EQUALS Skills Coalition [480] https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000367416.page=1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: