Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka 10-1S-KUP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
zna ważniejsze prawidłowości psychologiczne i pedagogiczne dotyczące wychowania społecznego małych dzieci.
Zna zakresy wychowania społecznego wymienione w Podstawie programowej i rozszerzone w programach autorskich.
rozumie dlaczego w przedszkolach trzeba uczyć dzieci rozróżniania dobra od zła?
wie jak rozwijać u dzieci naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym (życzliwe nastawienie do innych, empatia)
Rozumie korzyści wychowawcze z zajęć prowadzonych przez małych nauczycieli.
Wie jak uczyć dzieci kulturalnego zachowania się w żłobku, przedszkolu i w domu.
potrafi planować i prowadzić zajęcia z dziećmi, które sprzyjają realizacji wychowania społecznego w domu, żłobku i przedszkolu
potrafi kształtować u dzieci zdolność do rozróżniania dobra od zła metodą Baśnie sposobem pomagania dzieciom odróżnić dobro od zła
potrafi organizować zajęcia prowadzone przez małych nauczycieli oraz zajęcia realizowane Metodą ruchu rozwijającego
potrafi współpracować z rodzicami w zakresie wspierania dzieci w rozróżnianiu dobro od zła oraz rozwijania ich naturalnej skłonności do robienia dobrych uczynków i spełniania oczekiwań
ma przekonanie o potrzebie organizowania zajęć rozwijających naturalną skłonność do spełniania dobrych uczynków i przypodobania się dorosłym.
Potrafi kulturalnie zachowywać się, przestrzegać norm obowiązujących w sytuacjach życiowych i placówkach opiekuńczo - wychowawczych
Potrafi wymusić szacunek innych do realizowanej działalności pedagogicznej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: