Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania – metodyka 10-1S-KCP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2016Ln: |
Efekty kształcenia
Rozumie znaczenie przybliżania dzieciom sensu kodowania informacji.
Wie, co jest realizowane jest w przedszkolu, a co w pierwszym roku szkolnego nauczania
Zna podstawy merytoryczne, cele i treści kształcenia oraz rozwiązania metodyczne.
Zna metodykę przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania
Wie, jak rozwijać słuch fonematyczny i pętlę fonologiczną u dzieci.
Rozumie związek dominacji stronnej z nabywaniem umiejętności czytania i pisania.
Wie, jak się kształtuje sprawność manualną i koordynację wzrokowo – ruchową.
Wie, jaki jest związek mowy z czytaniem i pisaniem.
Potrafi rozbudzać u dzieci zainteresowania książką i głośnym czytaniem.
Potrafi prowadzić zajęcia z kodowania i dekodowania informacji
Potrafi organizować zajęcia w celu rozwijania słuchu fonematycznego i pętli fonologicznej u dzieci.
Potrafi organizować zajęcia w celu kształtowania koordynacji wzrokowo - ruchowej i sprawności manualnej potrzebnej do nauki pisania.
Potrafi organizować współpracę z rodzicami w zakresie przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania w szkole
Jest przekonany o konieczności wszechstronnego kształtowania gotowości do czytania i pisania u dzieci
Rozumie, że kształtowanie nauki czytania i pisania musi być poprzedzone gotowością do opanowania tych umiejętności.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: