Język obcy w przedszkolu - podstawy i metody 10-1S-JOP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu. 2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym 3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu 4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu. 5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji. 6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego. 7. Literatura w nauczaniu języka obcego dzieci. |
W cyklu 2020Ln:
1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu. 2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym 3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu 4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu. 5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji. 6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego. 7. Literatura w nauczaniu języka obcego dzieci. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:
WIEDZA
PE1_W23
- student potrafi omówić wymagania podstawy programowej wychowania przedszkolnego dot. przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym (Dz. U. z 18.06.2014 r., poz. 803.),
- student potrafi scharakteryzować niezbędne kwalifikacje nauczyciela, realizującego zadania, które wynikają z podstawy programowej wychowania przedszkolnego dot. przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym, zinterpretować zapisy podstawy programowej oraz wymienić i zoperacjonalizować cele wczesnego nauczania języków obcych,
- student potrafi scharakteryzować zasady wczesnego nauczania języków obcych z uwzględnieniem różnic pomiędzy poszczególnymi grupami wiekowymi,
- student potrafi scharakteryzować sposoby nabywania i doskonalenia umiejętności słuchania i sprawności mówienia,
- student potrafi wymienić i scharakteryzować techniki integrowania wczesnego nauczania języka obcego z realizowanym programem wychowawczo-dydaktycznym.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U09
- dobierze właściwe treści, metody oraz środki kształcenia zgodne z zaleceniami metodycznymi do pracy z poszczególnymi grupami wiekowymi,
- zaplanuje dostosowanie zajęć do możliwości poznawczych dzieci z różnych grup wiekowych,
- zaplanuje proces integrowania wczesnego nauczania języka obcego z realizowanym programem wychowawczo-dydaktycznym, wskazując na możliwości współpracy nauczyciela wychowania przedszkolnego z lektorem języka obcego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K04
- interesuje się problematyką wczesnego nauczania języków obcych – wie, skąd może czerpać wiedzę, sam znajduje literaturę metodyczną.
Literatura
W cyklu 2020L:
Literatura podstawowa: Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press. Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. Phillips, S. 2000. Young Learners.Oxford: Oxford University Press.13 Literatura uzupełniająca: Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42 Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Dodatkowo dostępne on-line: |
W cyklu 2020Ln:
Literatura podstawowa: Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press. Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. Phillips, S. 2000. Young Learners.Oxford: Oxford University Press.13 Literatura uzupełniająca: Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42 Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Dodatkowo dostępne on-line: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Godziny kontaktowe: 45h (ćwiczenia - 30h+ wykłady - 15h) Przygotowanie się do zajęć - 20h Czytanie wskazanej literatury: 20h Przygotowanie się do kolokwium - 25h Przygotowanie scenariusza zajęć- 15h Sumaryczna liczba punktow ECTS - 5 Link do kanału wykładów: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a5048a74a288e4c268a0d7e0f16f03634%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=027a80a7-9886-4155-8f52-09307039ace8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Linki do kanałów ćwiczeniowych: grupa 2:https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3af2301c7776194f99a264dfae540092e1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=fa0b44a9-ffd4-4c74-9675-19897b0161dd&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 grupa 3:https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a0e80af89ed2b40268955ae6b20185636%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=31d81db9-5ea8-4c77-9988-c51b9feb7959&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Ln:
Godziny kontaktowe: 27h (ćwiczenia - 15h+ wykłady - 12h) Przygotowanie się do ćwiczeń - 15h Sumaryczna liczba punktow ECTS - 5 Link zespołu - wykłady: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3adeca0695c1b34d1bb803b845472b01af%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1acf6ae7-eeee-45ef-bafb-eae709e96d5d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Linki zespołu grup ćwiczeniowych: Grupa 2: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a17b322b067804088abdef437b7aa62d8%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=6c8b2735-b3b3-4d15-8eab-1b76ef4ac1a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: