Gotowość do nauki szkolnej: diagnoza, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, odroczenie – metodyka 10-1S-GNS
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
Zna założenia i procedury nauczycielskiej diagnozy w zakresie ustalenia gotowości dziecka do nauki szkolnej.
Posiada wiedzę na temat kształtowania gotowości do nauki szkolnej i zapewnienia dzieciom powodzenia szkolnego.
Zna ważniejsze metody ustalania gotowości szkolnej i sposoby interpretowania wyników.
Zna metodykę prowadzenia zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci, a także procedury odraczania z obowiązku szkolnego.
Potrafi organizować i przeprowadzać nauczycielską diagnozę ustalania gotowości dziecka do szkoły i współpracować w tym zakresie z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej i rodzicami.
Potrafi na podstawie diagnozy opracować program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci i go zrealizować współpracując z rodzicami.
Potrafi prowadzić zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze
Potrafi przeprowadzić rozmowę z rodzicami o konieczności odroczenia dziecka z obowiązku szkolnego.
Wykazuje się zmysłem obserwacji i badawczą postawą, co pozwala mu na przeprowadzenie diagnozy nauczycielskiej
Rozumie konieczność chronienia dzieci przed niepowodzeniami szkolnymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: