Eurodoradztwo 10-1S-EUR1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17
WIEDZA
PE_W15
- zna modele rozwoju i zachowań człowieka w aspekcie współcześnie rozumianego poradnictwa zawodowego adresowanego do zróżnicowanego odbiorcy.
- zna profil działalności zawodowej doradcy zawodowego w różnych instytucjach świadczących usługi w zakresie poradnictwa zawodowego w Polsce adresowane do osób z różnych grup społecznych (o. pełnosprawne, o. niepełnosprawne, o. zagrożone wykluczeniem społecznym),
- zna modele i typy doradców zawodowych w Polsce i w krajach Unii Europejskiej,zna różnice w działaniu doradców zawodowych w Polsce i w krajach Unii Europejskiej.
PE_W16
- zna dokumenty i akty prawne regulujące działalność instytucji świadczących usługi w zakresie poradnictwa zawodowego w Polsce i w krajach UE dla zróżnicowanego odbiorcy.
- zna metodykę wykonywania zadań poradniczych przez doradcę zawodowego w Polsce oraz sposoby postępowania doradców zawodowych w krajach UE dla zróżnicowanego odbiorcy.
- zna podstawowe procedury postępowania na stanowisku pracy zgodne z zasadami ergonomii w obszarze społecznych uwarunkowań funkcjonowania w miejscu pracy.
PE_W23
- zna modele doradcze, w tym metody i techniki stosowane w różnych typach poradnictwa zawodowego.
- zna zakres i specyfikę zadań wykonywanych przez doradcę zawodowego w Polsce i w poszczególnych krajach UE.
PE_W24
- ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej na danym etapie edukacji i w zakresie organizacji poradnictwa zawodowego w Polsce i krajach UE.
UMIEJĘTNOŚCI
PE_U08
- posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów w zakresie wiedzy o poradnictwie zawodowym.
PE_U09
- potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zakresie wiedzy o poradnictwie zawodowym.
PE_U10
- potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznym w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w zakresie wiedzy o poradnictwie zawodowym.
PE_U12
- potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych w zakresie wiedzy o poradnictwie zawodowym w Polsce i w Europie.
PE_U14
- potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu w zakresie wiedzy o profilu kwalifikacji i kompetencji doradcy zawodowego i nauczyciela w Polsce i UE.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE_K01
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
PE_K02
- docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
PE_K04
- ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
PE_K05
- dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
PE_K09
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji w odniesieniu do procesu stawania się doradcą zawodowym i nauczycielem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: