Diagnoza i zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze 10-1S-DZD1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
1. Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolu i szkole na podstawie obowiązujących przepisów oświatowych. Zalecenia do organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zawarte w obowiązujących przepisach oświatowych (rodzaj i sposób świadczenia pomocy, wnioskowanie o pomoc, formy pomocy, obowiązki nauczyciela i innych specjalistów). |
W cyklu 2020Zn:
TREŚCI KSZTAŁCENIA |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:
WIEDZA
PE1_W23
- zna założenia i procedury nauczycielskiej diagnozy w zakresie ustalenia gotowości dziecka do nauki szkolnej.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U09
- potrafi organizować i przeprowadzać nauczycielską diagnozę ustalania gotowości dziecka do szkoły i współpracować w tym zakresie z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej i rodzicami,
- potrafi na podstawie diagnozy opracować program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci i go zrealizować współpracując z rodzicami.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K04
- Wykazuje się zmysłem obserwacji i badawczą postawą, co pozwala mu na przeprowadzenie diagnozy nauczycielskiej.
-----------------------------------------------------------------------
PE1_W23 Zna założenia i procedury nauczycielskiej diagnozy w zakresie ustalenia gotowości dziecka do nauki szkolnej.
PE1_U09 Potrafi organizować i przeprowadzać nauczycielską diagnozę ustalania gotowości dziecka do szkoły i współpracować w tym zakresie z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej i rodzicami.
PE1_U09 Potrafi na podstawie diagnozy opracować program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci i go zrealizować współpracując z rodzicami.
PE1_K04 Wykazuje się zmysłem obserwacji i badawczą postawą, co pozwala mu na przeprowadzenie diagnozy nauczycielskiej
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej, Warszawa 2011. |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Wykłady i ćwiczenia ze studentami będą prowadzone w trybie zdalnym, synchronicznie zgodnie z wyznaczonym terminarzem zajęć z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Kod lub link do Zespołu został przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS. Ponadto studenci mają możliwość kontaktu z prowadzącym zajęcia drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl lub aplikacji Teams w czasie wyznaczonych dyżurów. |
W cyklu 2020Zn:
Linki do Zespołów: Ćwiczenia: Grupa 2:https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad8888528e9ec47dc9a8d03824f11e36c%40thread.tacv2/conversations?groupId=00a6edd3-a372-4405-a8e6-0387f7e8dea0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Realizacja zajęć w trybie zdalnym odbywa się za pomocą aplikacji MS Teams (synchronicznie zgodnie z ustalonym terminarzem wykładów i ćwiczeń) oraz dodatkowo za pomocą poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl. Metody kształcenia: wykład aktywizujący online za pomocą aplikacji MS Teams, dyskusja dydaktyczna online, burza mózgów online, praca z tekstem, praca w zespołach online, analiza przypadków; |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: