Dbałość o rozwój fizyczny w domu, żłobku i w przedszkolu – metodyka 10-1S-DFZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: |
Efekty kształcenia
Dysponuje wiedzą o potrzebie ruchu i potrafi scharakteryzować zgubne konsekwencje lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym
Zna przebieg rozwoju fizycznego i sposoby rozwijania sprawności fizycznej dziecka
Rozumie zależności pomiędzy rozwojem fizycznym, emocjonalnym i intelektualnym dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym
Zna formy i metody dbałości o sprawność fizyczną w żłobku i przedszkolu.
potrafi scharakteryzować konieczność organizowania dzieciom zabaw np. w ogrodzie oraz omówić korzyści z kąpieli powietrznych, słonecznych i wodnych
potrafi omówić uprzywilejowane miejsce zabaw i ćwiczeń ruchowych w wychowaniu dzieci, a także potrzebę wdrażania dzieci do uprawiania „sportów całego życia”
potrafi kształtować umiejętności ruchowe i społeczne maluchów, w tym zabawy rekomendowane w metodzie Ruchu rozwijającego.
potrafi sporządzić bilans aktywności wybranego dziecka w ciągu dnia (od chwili gdy dziecko rano wstaje do czasu, gdy położy się wieczorem spać) i ustalić czasu wypełnionego aktywnością ruchowa, z uwzględnieniem intensywnego ruchu.
potrafi planować i przeprowadzać zajęcia z dziećmi
potrafi zaplanować proces troski o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego – sporządzenie listy zadań personelu
potrafi współpracować z rodzicami odnośnie dbania o zdrowie i rozwijania sprawności fizycznej dzieci
Jest aktywny ruchowo i dysponuje taką sprawnością ruchową, która jest potrzebna do prowadzenia zajęć z rozwoju fizycznego dziecka
ma świadomość konieczności dbania o zdrowie własne i powierzonych dzieci, a także mądrego wspieranie ich w rozwoju fizycznym
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: