Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolach integracyjnych - 1 tydz. (20 godz.) 10-1P-WPW2b
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016: | W cyklu 2016n: |
Efekty kształcenia
PE1_W23
zna strukturę organizacyjną przedszkola integracyjnego i wie w jakim celu zostało ono powołane
rozumie sens integracji i jej znaczenie na etapie wychowania przedszkolnego
wie jaka jest organizacja procesu edukacyjnego w integracyjnych placówkach przedszkolnych
zna metody i formy prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz środki dydaktyczne wykorzystywane w integracyjnych placówkach przedszkolnych
zna formy działań terapeutycznych oraz różnorodne metody terapeutyczne stosowane w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zna formy przeprowadzania diagnozy w przedszkolu integracyjnym oraz prowadzenia zajęć dydaktycznowyrównawczych.
wie na czym polega współpraca z rodzicami dzieci; wie w jakich aspektach jest ona najistotniejsza u dzieci zdrowych i dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych wie na czym polega praca specjalistów pracujących w przedszkolu integracyjnym (np. nauczyciela wspomagającego, psychologa, logopedy).
PE1_U09
potrafi samodzielnie poprowadzić zabawę oraz wykonywać czynności opiekuńcze związane ze specyfiką pracy w przedszkolu integracyjnym, samodzielnie przygotowuje pomoce do zabaw i zajęć potrafi współpracować z kadrą pedagogiczną oraz innymi pracownikami integracyjnej placówki przedszkolnej
potrafi prowadzić i dokumentować obserwacje pedagogiczne potrafi dokonać analizy materiałów (dokumentów) dotyczących określonego dziecka, szczególnie student koncentruje się na anamnezie osobniczej i rodzinnej dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz sporządza charakterystykę dziecka (anonimową!).
potrafi współpracować z rodzicami przedszkolaków
PE1_K04
charakteryzuje się życzliwością, serdecznością, indywidualnym podejściem do problemów każdego dziecka
jest odpowiedzialny za powierzone zadania
charakteryzuje się kulturą osobistą, potrafi w serdeczny oraz rzeczowy sposób przekazywać rodzicom informacje dotyczące dziecka
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: