Praktyka asystencko-pedagogiczna w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub szkołach podstawowych (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) - 1 tydz. (20 godz.) 10-1P-PWK2a
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PE1_W08 Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego ich prawidłowości i zakłóceń; Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, jego prawidłowości i zakłóceń, a także różnorodnych czynników wpływających na skuteczność komunikacji, potrzebną do realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych i w procesie realizacji zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE1_W18 Ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju; Ma podstawową wiedzę na temat sposobów i możliwości projektowania ścieżki własnego rozwoju, jako nauczyciela i nauczyciela-specjalisty z zakresu terapii pedagogicznej, Ma podstawową wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju, jako nauczyciela i nauczyciela-specjalisty z zakresu terapii pedagogicznej, istotnej w procesie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych
PE1_U07 Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów; Ma rozwinięte umiejętności komunikowania się wykorzystywane w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE1_U13 Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role: umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych; Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role w trakcie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE1_U14 Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu; Potrafi dokonać analizy własnych działań w trakcie realizacji praktyk pedagogicznych i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
PE1_U15 Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów; Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy praktyczne z zakresu wczesnej edukacji w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
PE1_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia na podstawie autorefleksji oraz opinii opiekunów praktyk
PE1_K03 Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych: wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; Rozumie potrzebę podejmowania działań pedagogicznych, dostrzega ich sens i wartość w kontekście doświadczeń gromadzonych w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych
PE1_K04 Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksyjny i etyczny nauczyciela i nauczyciela-terapeuty, które prezentuje w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych
PE1_K08 Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne wynikające z zadań praktykanta w czasie realizacji praktyk w różnych rodzajach placówek oświatowych, odpowiednio do zadań zawartych w autorskich programach praktyk
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: