Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkołach podstawowych (zajęcia komputerowe) 10-1P-PIZ2c
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W10
- Rozpoznaje specyfikę środowiska wychowawczego oraz określa jego wpływ na rozwój zainteresowań i zdolności uczniów.
- Rozumie i charakteryzuje procesy, które mają związek z osiągnięciami uczniów zdolnych.
PE1_W15
- Określa zakres współpracy z instytucjami wspierającymi edukację komputerową w szkołach podstawowych (OEIIZK, fundacje, WCIES itp.).
- Prowadzi rozpoznanie w zakresie potencjału i zdolności uczniów.
- Zna i wskazuje instytucje działające na rzecz uczniów zdolnych.
PE1_W25
- Zna zasady obserwacji i analizy zachowania uczniów w klasie i szkole.
- Określa wpływ poszczególnych czynników na pożądane lub niepożądane zachowania uczniów.
- W oparciu o wiedzę teoretyczną proponuje rozwiązania problemów wychowawczych i edukacyjnych zaobserwowanych w czasie praktyki.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- Projektuje strategie pracy z uczniami zdolnymi, uwzględniające ich indywidualne potrzeby.
- Przewiduje konsekwencje swoich działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów uzdolnionych informatycznie.
PE1_U15
- Projektuje dodatkowe zajęcia skierowane na rozwój indywidualnych uzdolnień.
- Wybiera i stosuje na zajęciach aktywizujące metody nauczania oraz atrakcyjne i interesujące treści rozwijające zainteresowania.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K05
- Projektuje zajęcia, uwzględniając tematy związane z łamaniem prawa i norm etycznych, szczególnie w odniesieniu do prawa autorskiego.
- Wskazuje konsekwencje nieprzestrzegania norm etycznych i prawa autorskiego w przestrzeni wirtualnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: