Praktyka asystencka w szkołach podstawowych i gimnazjach (ogólna) 10-1P-PIZ1b
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W14
- Charakteryzuje zakres działań kulturalnych podejmowanych przez szkołę.
- Dostrzega potencjał edukacyjny, opiekuńczy, wychowawczy szkoły.
- Rozumie rolę szkoły w wychowaniu.
- Zna strukturę organizacyjną oraz akty prawne dotyczące funkcjonowania szkoły.
PE1_W15
- Potrafi opisać specyfikę specjalnych potrzeb edukacyjnych.
- Rozpoznaje i wskazuje uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Zna placówki, z którymi współpracuje szkoła.
PE1_W16
- Zna zadania nauczyciela i zakres jego obowiązków dydaktycznych, metodycznych i wychowawczych.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U01
- Obserwuje i ocenia działania szkoły oraz grona pedagogicznego na rzecz uczniów.
PE1_U02
- Dostrzega i omawia przykłady dobrych praktyk w zakresie dydaktyki, metodyki oraz działań wychowawczych na rzecz uczniów w oparciu o wiedzę teoretyczną z obszaru pedagogiki.
- Poszukuje rozwiązań zaobserwowanych w ramach praktyk problemów wychowawczych i edukacyjnych; wskazuje konkretne przykłady rozwiązań i uzasadnia ich słuszność w oparciu o wiedzę teoretyczną.
PE1_U04
- Dostrzega zakres swojej wiedzy i kompetencji i podejmuje działania na rzecz samodoskonalenia się.
- Korzysta z różnych źródeł by przygotować profesjonalne zajęcia.
- Posługuje się narzędziami technologii informacyjnej w celu doskonalenia własnego warsztatu pracy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K10
- Włącza się w działania szkoły na rzecz uczniów zdolnych dostrzegając ich indywidualne potrzeby.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: