Praktyka asystencko-pedagogiczna (śródroczna) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum 10-1P-DZA2c
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W08
- Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w liceum ogólnokształcącym lub gimnazjum, w odniesieniu do uczniów, nauczycieli i pedagogów szkolnych, ich prawidłowości i zakłóceń.
PE1_W15
- Ma podstawową wiedzę o preferencjach zawodowych uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum, ich planowanych działaniach na rzecz dalszych wyborów edukacyjno-zawodowych,.
- Ma podstawową wiedzę o zakresie oczekiwań wychowawców dotyczących wsparcia uczniów w procesie wyborów edukacyjno-zawodowych,.
PE1_W16
- Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela w liceum ogólnokształcącym i gimnazjum.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U03
- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania preferencji zawodowych uczniów oraz analizowania podejmowanych przez szkolnego doradcę zawodowego strategii działań praktycznych w odniesieniu do uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum.
PE1_U06
- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, przygotowując dokumentację potwierdzającą nabycie wybranych umiejętności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela;.
- Potrafi w sposób precyzyjny przygotować materiał metodyczny (konspekt) oraz wybrane materiały wspomagające pracę szkolnego doradcy zawodowego, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.
PE1_U08
- Posiada umiejętność proponowania własnych pomysłów zajęć z zakresu pre- i orientacji zawodowej dla dzieci i młodzieży i podejmuje próby zaprezentowania ich w ramach działalności pedagogicznej szkolnego doradcy zawodowego, posiada umiejętność prezentowania wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodycznych.
PE1_U10
- Potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznym w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela odnoszących się do zadań z zakresu pre- i orientacji zawodowej.
PE1_U12
- Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności doradcy zawodowego i nauczyciela, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych.
PE1_U14
- Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, jako szkolny doradca zawodowy i nauczyciel.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
PE1_K04
- Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
PE1_K07
- Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel do aktywnego uczestnictwa w szkołach i placówkach oświatowych realizujących działania pedagogiczne z zakresu poradnictwa zawodowego i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami z zakresu poradnictwa zawodowego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: