Współczesne kierunki teorii i praktyki pedagogicznej 10-1F-WKT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu przedmiotu:
PEP1_W09
- zna i rozumie specyfikę wybranych kierunków w teorii i praktyce pedagogicznej;
- zna i rozumie na poziome elementarnym wybrane wykładnie relacji wychowawczej oraz procesu wychowania, w tym ich warunków konstytutywnych;
- zna i rozumie wybrane społeczne i psychologiczne uwarunkowania relacji wychowawczej i procesu wychowania
- zna i rozumie wybrane aksjologiczne sposoby opisu wychowania;
- zna i rozumie wybrane antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania;
- zna implikacje praktyczne istnienia wybranych kierunków wychowania
PEP1_W11
- zna i rozumie elementarną systematykę głównych kierunków teoretycznych i paradygmatów pedagogiki
- zna i rozumie główne wyznaczniki teoretyczne i metodologiczne wybranych kierunków teoretycznych pedagogiki, w tym ich przesłanki filozoficzne, i naukoznawcze w zakresie pojmowania pedagogiki jako nauki, przedmiotu jej badań i sposobu poznania naukowego
- zna i rozumie podstawowe implikacje głównych kierunków teoretycznych pedagogiki dla pojmowania procesu wychowania i kształtowania jego praktyki
PEP1_U12
- analizuje problemy wychowawcze przedstawiane w literaturze pedagogicznej, a także ukazywane w publicystyce czy mające miejsce we własnych doświadczeniach oraz interpretuje je w kontekście dyskursu o granice swobody i przymusu wychowawczego;
- umiejętnie prezentuje własne spostrzeżenia, wątpliwości i sugestie pedagogiczne, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poznanych stanowisk;
- potrafi przygotować prezentację zagadnienia pedagogicznego związanego z konkretną koncepcją pedagogiczną oraz formułować argumenty odwołujące się do różnorodnych perspektyw teoretycznych w pedagogice
PEP1_U14
- potrafi wskazać możliwe przyczyny, przebieg i skutki działań wychowawczych
- potrafi zaplanować metody i formy działań pedagogicznych, wskazać ich uwarunkowania organizacyjne, zaproponować sposoby ich ewaluacji i możliwości ich modyfikacji w odniesieniu do podstawowych kierunków w pedagogice.
PEP1_K05
- dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: