Historia myśli i praktyk wychowania 10-1F-HMW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu modułu student:
PEP1_W03
- zna genezę i źródła czynności wychowawczych człowieka w oparciu o działania pedagogiczne z antyku (Sokrates, Platon, Arystoteles, Seneka, Kwintylian, Cyceron) i kolejnych epok (Vives, Erazm z Rotterdamu, Morus, Rej, Marycjusz, Petrycy, Modrzewski, Komeński, Locke, Rousseau, Pestalozzi, Spencer, Froebel, Diesterweg, Herbart, Nawroczyński, Rowid, Sośnicki, Mysłakowski, Radlińska, Korczak, Grzegorzewska, Znaniecki, Szuman).
PEP1_W04
- ma orientację w podstawowych koncepcjach filozofów i pedagogów, dotyczące istoty wychowania i kształtowania osobowości wychowanka w skali rozwoju cywilizacji europejskiej do XX wieku, rozumie wpływ różnych uwarunkowań historycznych na kształtowanie się tych koncepcji
PEP1_W11
- ma wiedzę o tradycjach pedagogiki polskiej w poszczególnych okresach, rozumie jej rozwój i konteksty kulturowe wyróżniające ją od koncepcji ogólnoeuropejskich
PEP1_W14
- zna najwybitniejszych historycznych przedstawicieli polskiej i europejskiej pedagogiki, zarówno w zakresie teorii jak i praktyki. Zna genezę i rozwój instytucji edukacyjnych (Komisja Edukacji Narodowej, Izba Edukacyjna) oraz zakres ich kompetencji w kontekście historycznym
PEP1_U02
- koncepcje pedagogiczne, geneza i rozwój instytucji oświatowo wychowawczych dają studentowi możliwości wejścia z podstawą teoretyczną w tematykę związaną z innymi przedmiotami pedagogicznymi, np. z dydaktyką, bowiem historia oświaty daje wiedzę o początkach każdej z subdyscyplin tej dziedziny wiedzy, analizuje i interpretuje problemy pedagogiczne, wyciąga wnioski na podstawie prezentowanych koncepcji pedagogicznych, opracowuje własne rozwiązania różnych problemów pedagogicznych
PEP1_U12
- prezentuje wybrane koncepcje i poglądy pedagogów polskich i europejskich, rozumie konteksty historyczne, z których te koncepcje wynikają, wyraża własną opinię na ich temat, dostrzega i prezentuje pozytywne i negatywne skutki wdrażania tych koncepcji w życie
PEP1_K01
- potrafi dokonać wyboru dalszego swojego rozwoju zawodowego, zna swoje możliwości intelektualne
PEP1_K04
- rozumie znaczenie i wagę profesjonalnego podejścia do swych zadań, refleksji na tematy etyczne, przestrzegania zasad etyki zawodowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: