Etyka ogólna i zawodowa 10-1F-EOZ1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
PEP1_W03
- Zna genezę filozofii i etyki oraz jej filozoficzne usytuowanie, zna podstawowe pojęcia i dystynkcje w filozofii i etyce, ich istotę – odrębność, specyfikę myślenia filozoficznego.
- Ma wiedzę dotyczącą podstaw historii filozofii oraz podstawowych dziedzin filozoficznych takich, jak logika, metafizyka, epistemologia oraz etyka, zorientowaną na zastosowanie praktyczne w powiązaniu ze studiowaną specjalnością.
PEP1_W04
- Zna i rozumie rolę refleksji filozoficznej kształtowaniu osobowości człowieka i kultury, zna główne kierunki filozoficzne i rozumie zależności zachodzące między tymi kierunkami a rozwojem pedagogiki, zna wybrane reprezentatywne antropologiczne ujęcia człowieka i jego moralnych zobowiązań jako człowieka i jako pedagoga.
- Zna i rozumie podstawowe problemy filozofii dotyczące logiki, metafizyki, epistemologii oraz etyki, zna ich genezę oraz rolę na gruncie
współczesnej nauki, kultury oraz teoretycznych podstaw działalności pedagogicznej.
PEP1_W18
- Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad formułowania pytań oraz udzielania odpowiedzi na gruncie logiki, metafizyki, epistemologii oraz etyki.
UMIEJĘTNOŚCI
PEP1_U16
- Jasno i precyzyjnie wskazuje problemy społeczne, starannie i metodycznie rozwiązuje problemy, poprawnie wnioskuje na podstawie przyjętych argumentów, potrafi argumentować za swoim stanowiskiem w dyskusji.
- Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów dotyczących logiki, metafizyki, epistemologii oraz etyki, potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych stanowisk filozoficznych z punktu widzenia współczesnej nauki, kultury oraz działalności pedagogicznej.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PEP1_K04
- Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z pracą i życiem społecznym oraz wykazuje aktywność w rozwiązywaniu tych problemów, rozumie szczególne potrzeby edukacyjne i wychowawcze osób słabiej uposażonych i istotną w tych sytuacjach rolę nauczyciela/opiekuna.
- Dostrzega i formułuje problemy związane z logiką, metafizyką, epistemologią oraz etyką na gruncie współczesnej nauki, kultury oraz teoretycznych podstaw działalności pedagogicznej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: