Edukacja integracyjna i włączająca 10-1F-EIW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W13
- zna i rozumie podstawowe teorie obowiązujące w pedagogice specjalnej i jej subdyscyplinach, w tym kontekście rozumie współczesne podejście do problemów osób z niepełnosprawnością (podmiotowość, autonomia) i wynikające z nich nowe formy edukacji (integracyjna, włączająca),
PE1_W14
- zna system kształcenia specjalnego w kontekście systemu kształcenia powszechnego, rozumie ewolucję systemu kształcenia/rehabilitacji niepełnosprawnych w aspekcie przemian w rozumieniu niepełnosprawności, zna unormowania prawne( krajowe i międzynarodowe) określające sytuację niepełnosprawnych, w tym dotyczące ich edukacji, rozumie znaczenie dla wspierania niepełnosprawnych działalności organizacji pozapaństwowych, w tym organizacji samych niepełnosprawnych i ich rodziców, zna istotę podstawowych metod wykorzystywanych w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną,
PE1_W15
- zna specyfikę rozwoju osób o różnych niepełnosprawnościach, uwarunkowania ich procesu edukacyjnego/rehabilitacyjnego w kontekście ograniczonej sprawności, potrafi określić możliwości, kompetencje podopiecznych, w wyniku diagnozy określić możliwości, plan działań rehabilitacyjnych.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U02
- potrafi określić na podstawie wieloprofilowej diagnozy możliwości i ograniczenia niepełnosprawnego ucznia, określić optymalną formę edukacji i rehabilitacji,
PE1_U03
- zna i rozumie ewolucję poglądów na niepełnosprawność w kontekście rozwoju nauki, przemian społeczno – cywilizacyjnych, potrafi upowszechniać ideę nowoczesnej rehabilitacji,
PE1_U08
- posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K01
- ma świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się zarówno w kontekście rozwoju osobistego jak i związanego z ewolucją poglądów na niepełnosprawność/niepełnosprawnych, rozwojem dyscyplin naukowych stanowiących zaplecze dla pedagogiki specjalnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: