Specjalne potrzeby edukacyjne - wykrywanie i udzielanie wsparcia 10-0S-SPD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
ZAKRES TEMATYCZNY WYKŁADÓW: ZAKRES TEMATYCZNY ĆWICZEŃ: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2019L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W25
- ma wiedzę dotyczącą organizacji i udzielania na różne sposoby i w różnych zakresach zdeterminowanych potrzebami jednostki, wsparcia pedagogicznego dzieci w wieku predszkolnym i wczesnoszkolnym i ich rodzin
UMIEJĘTNOSCI
PE1_U02
- potrafi w podstawowym zakresie wykorzystywać zdobytą wiedze teoretyczną do analizowania i interpretowania problemow edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych występujących na etapie edukacji elementarnej dziecka
PE1_U03
- umie posługiwać się w podstawowym zakresie wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz analizowania i interpretowania zachowań poszczególnych uczestników procesu wychowania i kształcenia,
PE1_U07
- ma rozwinięte elementarne umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z różnymi uczestnikami procesu wychowania i kształcenia na etapie edukacji elementarnej z wykorzystaniem różnych technik i kanałów komunikacji,
PE1_U08
- posiada co najmniej na podstawowym poziomie umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacja w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów
PE1_U12
- potrafi posługiwac się podstawowymi zasadami i normami etycznymi w podejmowanych działaniach wychowawczych i edukacyjnych w stosunku do różnych uczestników procesu edukacji elementarnej
PE1_U15
- potrfi realizowac zadania i rozwiązywać problemy praktyczne z zakresu wczesnej edukacji
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K05
- dostrzega i formułuje typowe dylematy moralne i etyczne związane z pracą nauczyciela, nauczyciela-wychowawcy i nauczyciela-terapeuty,
PE1_K06
- jest świadomy istnienia etycznego wymiaru diagnozy pedagogicznej
PE1_K10
- wykazuje zrozumienie i wrażliwość oraz gotowość do działania na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu i w szkole.
---------------------
WIEDZA
PE1_W25
- ma wiedzę dotyczącą organizacji i udzielania na różne sposoby i w różnych zakresach zdeterminowanych potrzebami jednostki,
wsparcia pedagogicznego
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U03
- Umie posługiwać się w podstawowym zakresie wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania i prognozowania
sytuacji pedagogicznych oraz analizowania i interpretowania zachowań poszczególnych uczestników procesu wychowania i kształcenia
PE1_U07
- ma rozwinięte elementarne umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej z różnymi uczestnikami
procesu wychowania i kształcenia na etapie edukacji elementarnej z wykorzystaniem różnych technik i kanalów w komunikacji
PE1_U12
- potrafi posługiwac się podstawowwymi zasadami i normami etycznymi w podejmowanych działaniach wychowawczych i edukacyjnych w stosunku do róznych uczestników procesu edukacji
PE1_U15
- potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy praktyczne w edukacji osób wykazujących specjalne potrzeby
PE1_K05
- dostrzega i rofmuluje typowie dylematy moralne i etyczne związane z pracą nauczyciela, nauczyciela-wychowawcy i nauczyciela-terapeuty
PE1_K10
- wykazuje zrozumienie i wrażliwość oraz gotowość do działania na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu i w szkole
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: godz. wykładu, godz. ćwiczeń |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: