Pedagogika wczesnoszkolna 10-0S-PEW2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę obejmującą podstawowe zagadnienia z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, z uwzględnieniem edukacji zintegrowanej, oraz cech rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. |
W cyklu 2020Zn:
Pedagogika wczesnoszkolna jako subdyscyplina pedagogiczna. Edukacja dziecka w młodszym wieku szkolnym jako przedmiot pedagogiki; podstawowe pojęcia i ich zakres. Dziecko w świecie społecznym. Rola rówieśników, wzajemne uczenie się i nauczanie grupowe. Rola zabaw i gier w rozwoju społecznym i indywidualnym dziecka. Monitorowanie, kontrolowanie i ocenianie osiągnięć dziecka. Ocena opisowa – jej funkcje i charakterystyka. Rozwijanie samokontroli i samooceny, planowa i celowa obserwacja z pracy dziecka – dzienniczek obserwacji. Sukces dziecka miernikiem jakości pracy nauczyciela. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
PCK1_KK_W06
Posiada podstawową wiedzę o dziecku jako uczestniku działalności wychowawczej, edukacyjnej, opiekuńczej
PCK1_KK_W06
Ma podstawową wiedzę o uwarunkowaniach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
PCK1_KK_W07
Zna podstawowe założenia instytucjonalnego kształcenia i wychowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
PCK1_KK_U02
Potrafi dokonywać podstawowych obserwacji i prostych interpretacji zjawisk społecznych zachodzących w grupie przedszkolnej
PCK1_KK_U05
Umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
PCK1_KK_K01
Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla prawidłowego wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym
PCK1_KK_U03
Uświadamia sobie potrzebę rozumienia potrzeb uczniów i poszanowania ich autonomii
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. A. Kołodziejczyk, Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny. W: J. Trempała (red.). Psychologia rozwoju człowieka (s. 234-258). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Zajęcia prowadzone przy użyciu aplikacji TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abb67afcb2b1a4bd286378b2625f152e8%40thread.tacv2/conversations?groupId=6849a85a-96f1-481a-a235-1363ea1c1e97&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Zn:
Metody pracy: wykład, dyskusja, metody problemowe, metoda projektów Nakład pracy studenta: Zajęcia prowadzone z użyciem aplikacji Teams. Link do Zespołu podany grupie za pomocą poczty USOS. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: