Przyroda w edukacji – metodyka 10-0S-PED1
Metodyka nauczania przyrody. Jak uczyć się przyrody? (4 filmy edukacyjne)
Zastosowanie metod słownych (podających w edukacji przyrodniczej
Metody zabawowe i aktywizujące w edukacji przyrodniczej. Przyroda najbliższej okolicy - wykorzystanie elementów przyrody w edukacji. Znaczenie roślin w Zyciu człowieka. Różnorodność biologiczna i jej znaczenie. Opieka nad zwierzętami domowymi. Uprawa roślin - doświadczenia przyrodnicze
Środki dydaktyczne w edukacji przyrodniczej
Ekologiczne projekty edukacyjne (wykorzystanie stron www)
Edukacja o przyrodzie, w przyrodzie i dla przyrody
Projekt „Czysta Polska” – oddziaływanie na lokalne społeczności (Esej na zaliczenie)
W cyklu 2020Z:
Wybrane, podstawowe treści przyrodnicze w obszarze przyrody ożywionej. |
W cyklu 2020Zn:
Wybrane, podstawowe treści przyrodnicze w obszarze przyrody ożywionej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
PCK1_KK_W06
Ma podstawową wiedzę z poszczególnych zakresów treści wychowania i edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
PCK1_KK_W04
Posiada elementarną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
PCK1_KK_U02
Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
PCK1_KK_U03
Potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dzieckiem/uczniem
PCK1_KK_U07
Potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania przez nich wiadomości i umiejętności
PCK1_KK_K02
Jest przygotowany w podstawowym stopniu do aktywnego udziału w procesie edukacyjnym i efektywnego porozumiewania się z różnymi uczestnikami tego procesu
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone synchronicznie. Wykład z prezentacją multimedialną. trakcie zajęć stosowane będą metody słowne: wykład, opis, dyskusja, a także metody pokazu.
Kryterium zaliczenia stanowią: Kolokwium - udział w dyskusji na temat metod w edukacji przyrodniczej.
Zaliczenie: Esej pt. Projekt „Czysta Polska” – oddziaływanie na lokalne społeczności.
Grupa otrzymała link do zajęc w aplikacji Teams za pomocą USOS
Literatura
Chauvel, D., Michel, V. (1999). Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka. Warszawa: Wyd. Cyklady.
Fiutowska, T. (2003). Smyk się bawi, smyk się śmieje... Autorski program kształcenia i wychowania sześciolatka. Warszawa: Oficyna "ADAM".
Podstawa Programowa z komentarzami, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.
S. Elbanowska-Ciemuchowska, Doświadczenia małego odkrywcy, Wyd. Juka Warszawa, 2011
Adel Faber,E. Mazlish, Jak mówić żeby dzieci się uczyły, Media Rodzina, Poznań, 2006
J. Kasperkowiak, Taka piękna jest przyroda, Wyd. Skrzat, Kraków 2010
A. Korwin-Szymanowska,E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, Wyd. APS, Warszawa 2015
T. Parczewska, Edukacja ekologiczna w przedszkolu, Lublin, 2009
• Jelinek J.A., Kąciki przyrodnicze w warszawskich przedszkolach. Oczami studentów kierunków wychowanie przedszkolne, w: „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa” 4/2014 (53), s. 49-55.
W cyklu 2020Z:
- Berne I, Zajęcia w terenie. WSiP Warszawa 1984 Warto skorzystać: |
W cyklu 2020Zn:
- Berne I, Zajęcia w terenie. WSiP Warszawa 1984 Warto skorzystać: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
zajęcia prowadzone w sposób zdalny z zastosowaniem aplikacji MSTEAMS, zadania, wytyczne umieszczane są w części pliki wspomnianej aplikacji. |
W cyklu 2020Zn:
zajęcia prowadzone w sposób zdalny z zastosowaniem aplikacji MSTEAMS, zadania, wytyczne umieszczane są w części pliki wspomnianej aplikacji. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: