Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej 10-0S-MWF
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
1. Analiza dokumentów regulujących realizację wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej ( podstawa programowa ). 2.Bezpieczeństwo i higiena na zajęciach wychowania fizycznego. 3.Specyfika wychowania fizycznego i zdrowotnego w klasach I - III. 4.Rola gier i zabaw w wychowaniu fizycznym. 5.Organizacja lekcji - podstawowe zasady, cele, metody, formy. 6.Klasyfikacja zabaw i gier ruchowych oraz metodyka ich nauczania. 7.Korektywa i kompensacja na lekcjach wychowania fizycznego. |
W cyklu 2020L:
1. Podstawa programowa, programy kształcenia w klasach początkowych cele i struktura treści edukacji elementarnej, kryteria doboru treści kształcenia, cele nauczania i wychowania uczniów w zakresie wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2018Zn: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
PCK1_KK_W06 Ma podstawową wiedzę z poszczególnych zakresów treści wychowania i edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
PCK1_KK_W04 Posiada elementarną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
PCK1_KK_U02 Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych
praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
PCK1_KK_U03 Potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dzieckiem/uczniem
PCK1_KK_U07 Potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania przez nich wiadomości i umiejętności
PCK1_KK_K02 Jest przygotowany w podstawowym stopniu do aktywnego udziału w procesie edukacyjnym i efektywnego porozumiewania się z różnymi uczestnikami tego procesu
III ROK ASKn-EW
WIEDZA
PE1 _W23
- posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie określonych obszarów treści wychowania i kształcenia.
UMIEJĘTNOŚCI
PE1 _U09
- posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
PE1 _U11
- potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K08
- przywiązuje dużą wagę do znajomości dydaktycznych podstaw własnych działań pedagogicznych, programów nauczania i pakietów edukacyjnych przeznaczonych do wykorzystywania na etapie wczesnej edukacji.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: 1.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dni 14 lutego 2017r. Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Dz.U. z 2017r.,poz 356. 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa Literatura dostępna w IBUK libra i pdf. Literatura uzupełniająca: 1. Bielski J., (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wyd. Impuls 2. Nitecka -Walerych A.(2007). (red..) Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 3. Trześniowski R., (1972). Gry i zabawy ruchowe. Warszawa 4. Bondarowicz M., (1997). Zabawy w grach sportowych Warszawa |
W cyklu 2020L:
Literatura - dr M. Knittel 2.Bondarowicz M.,Staniszewski T. ( 2015 ). Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. AWF Warszawa 3.Kierczak U.( 2013 ). Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Poradnik metodyczny. Oficyna Wyd.Impuls 4.Warchoł K.( 2014 ). Autorski program nauczania wychowania fizycznego. Fosz 5.Kutzner -Kozińska M.(1997). Korekcja wad postawy.AWF Warszawa 2. Owczarek S., (1998 ). Atlas ćwiczeń korekcyjnych. Warszawa. 3. Praca zbiorowa pod redakcją Seweryna Sulisza., (2000). Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym . WSziP 4. Listkowski M., (2007). Stretching. Łódź 5.Grodzka-Kubiak E. Aerobic czy fitness. Poznań |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
- zajęcia odbywają się na platformie Teams - konsultacje indywidualne za pośrednictwem platformy Teams i poczty elektronicznej w domenie APS w godzinach dyżurów i zajęć dydaktycznych ( zgodnie z planem dostępnym w USOS ). |
W cyklu 2020L:
Metody kształcenia: Wykład, dyskusja, pokaz zajęć praktycznych, instruktaż Godziny kontaktowe - 15h Przygotowanie do zajęć - 2h Przygotowanie scenariusza zajęć - 2h Zajęcia odbywają się na platformie Teams, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: