Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja plastyczna i media cyfrowe (3-l, edukacja artystyczna, st. stacjonarne) 0000-6E-EPM
Program specjalności zakłada kształcenie twórczej wrażliwości, umiejętności artystycznych studentów, wiedzy z dziedziny sztuki i kultury, umiejętności artystycznych na poziomie dyplomu licencjackiego w wybranej pracowni artystycznej (malarstwo, grafika, rzeźba, grafika projektowa, multimedia, rysunek). Absolwent nabywa wiedzę i umiejętności metodyczne do nauczaniu plastyki na II etapie edukacji oraz wiedzę i umiejętności animacji działań twórczych w obszarze sztuk wizualnych. Otrzymuje przygotowanie z zakresu pedagogiki i psychologii, uczestniczy w toku studiów w warsztatach, plenerach i praktykach pedagogicznych kształtujących kreatywność i aktywność w przestrzeni społecznej, jest więc wszechstronnie przygotowany do pracy pedagoga i animatora sztuki. W trakcie studiów kształtuje zdolność do poszukiwania własnej wypowiedzi artystycznej, zarówno z wykorzystaniem tradycyjnych technik plastycznych, jak i mediów elektronicznych. Program studiów zapewnia uzyskanie kompetentnego przygotowania zawodowego w obszarze mediów drukowanych i elektronicznych oraz reklamy wizualnej; umożliwia nabycie umiejętności stosowania mediów cyfrowych w edukacji, animacji oraz promocji sztuki. Aby poszerzyć wiedzę i umiejętności studenta, bierze on udział w projektach i warsztatach, w ramach dwóch pracowni (np. z zakresu plakatu i scenografii), plenerach i praktykach studenckich.
Absolwent specjalności nauczycielskiej uzyskuje uprawnienia do zatrudnienia na stanowisku nauczyciela plastyki w szkołach podstawowych w kl. IV-VI (II etap edukacji). Może podjąć pracę także w różnorodnych placówkach edukacyjnych i kulturotwórczych (np. w galeriach sztuki, domach kultury, ogniskach plastycznych). Zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy na osoby biegłe w posługiwaniu się nowymi technologiami informacyjnymi i przetwarzania obrazu, może uzyskać zatrudnienie wszędzie tam, gdzie potrzebna jest profesjonalna znajomość montażu cyfrowego, grafiki 3D, animacji komputerowej, projektowania wizualnych elementów interaktywnych aplikacji (np. gier komputerowych). Umiejętności w zakresie twórczego działania oraz wykorzystania poznanych technik – zarówno tradycyjnych, jak też mediów elektronicznych – pozwalają absolwentowi realizować własne projekty artystyczne bądź podjąć pracę związaną z animacją, upowszechnianiem kultury i sztuki, informacją wizualną, reklamą i grafiką użytkową.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: