Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, edukacja wczesnoszkolna (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne) 0000-4E-ERI-ED
Po ukończeniu studiów I stopnia absolwent m. in.:
- posiada umiejętność posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych człowieka, odchyleń i ograniczeń psychicznych i społecznych
- zna możliwości edukacyjne, rehabilitacyjne i terapeutycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną
- potrafi rozpoznać i samodzielnie rozwiązać problemy edukacyjne i rehabilitacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną
- uzyskał wiedzę w zakresie metodyki nauczania, wychowania, opieki i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- potrafi opracować i realizować programy zajęć edukacyjno-terapeutycznych z uwzględnieniem wieku i stopnia niepełnosprawności intelektualnej osoby
Absolwent studiów I stopnia edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną posiada między innymi przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do pracy w charakterze:
NAUCZYCIELA
- w przedszkolach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w podstawowych szkołach specjalnych dla osób
z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym
- w szkołach podstawowych specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na I etapie edukacji i w świetlicy (na II etapie po uzyskaniu dodatkowych kwalifikacji w zakresie prowadzania zajęć lub przedmiotu)
- w ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno –wychowawczych
NAUCZYCIELA WSPIERAJĄCEGO
- w przedszkolach (oddziałach) integracyjnych
- w szkołach podstawowych integracyjnych
TERAPEUTY – PEDAGOGA SPECJALNEGO
- w ośrodkach wczesnej interwencji
- w poradniach rehabilitacyjnych
Absolwent pedagogiki wczesnoszkolnej zdobywa kwalifikacje do prowadzenia zajęć w kl. I - III, organizacji pracy w szkole podstawowej, współpracy z rodzicami oraz wiedzę z zakresu metod nauczania i uczenia się dziecka, obszarów integracji i kierunków zmian w edukacji wczesnoszkolnej, współczesnych koncepcji edukacji początkowej, charakteru pracy nauczyciela – wychowawcy.
- posiada umiejętność udzielania konsultacji i instruktażu rodzicom osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
Absolwent studiów I stopnia posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą problematyki osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także wykształconą postawę szacunku dla człowieka i wrażliwości na jego potrzeby.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: