Zaburzenie po stresie traumatycznym w postaci PTSD 00-FF-ZST
Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach.
TREŚCI PROGRAMOWE:
1. PTSD - prezentacja zaburzenia
2. Czynniki podatności na rozwój PTSD
3. Kryteria diagnostyczne PTSD wg, ICD i DSM
4. Różnicowanie PTSD z innymi zaburzeniami
5. Prezentacja metod psychoterapii PTSD zgodnych z wytycznymi WHO i APA
W cyklu 2021L:
Zajęcia poświęcone będą konsekwencji traumy w postaci zaburzenia stresowego pourazowego(PTSD). |
W cyklu 2021Ln:
Zajęcia poświęcone będą konsekwencji traumy w postaci zaburzenia stresowego pourazowego(PTSD). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności
1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu.
3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA:
Wykład, prezentacja, prezentacje za pomocą internetu, analiza przypadków, prezentacja przypadków za pomocą urządzeń do komunikacji zdalnej i stacjonarna, dyskusja dotycząca przypadków, analiza artykułów naukowych
Literatura
LITERATURA:
Popiel, A., & Zawadzki, B. (2021). Od badań podstawowych do wdrożenia metod terapii i profilaktyki PTSD. Przegląd Psychologiczny, 64(1), 45-60.
Rothbaum, B.O., Foa, E.B., Hembree, E.A., (2014). Odzyskaj życie po traumie. Gdańsk. GWP.
Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Kraków-Warszawa: Uniwersytecie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, 1998, s. 96–97.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: