Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży 00-FF-ZRD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022Ln:
Pojęcie zachowań problemowych i zachowań ryzykownych.- Teoria zachowań problemowych Richarda Jessora.- Uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych. Bunt okresu dojrzewania i jego funkcje.- Nieprzystosowanie społeczne -źródła, diagnoza jego ryzyka.- Przemoc w szkole -przemoc rówieśnicza, sprawcy i ofiary przemocy, przemoc symboliczna. przemoc dorosłych, uwarunkowania przemocy, diagnoza, rozpoznawanie zjawiska przemocy.- Cyberprzemoc –formy, uwarunkowania, konsekwencje.- Uzależnienia fizyczne i behawioralne –uzależnieni od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, od komputera i Internetu.- Grupy nieformalne. Podkultury młodzieżowe. -Konflikty w klasie, szkole.- Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia.- Profilaktyka. Czynniki chroniące oraz czynniki ryzyka związane z zachowaniami ryzykownymi.- Kształtowanie postaw prospołecznych -wychowanie do wartości i odpowiedzialności. |
W cyklu 2023Ln:
Pojęcie zachowań problemowych i zachowań ryzykownych.- Teoria zachowań problemowych Richarda Jessora.- Uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych. Bunt okresu dojrzewania i jego funkcje.- Nieprzystosowanie społeczne -źródła, diagnoza jego ryzyka.- Przemoc w szkole -przemoc rówieśnicza, sprawcy i ofiary przemocy, przemoc symboliczna. przemoc dorosłych, uwarunkowania przemocy, diagnoza, rozpoznawanie zjawiska przemocy.- Cyberprzemoc –formy, uwarunkowania, konsekwencje.- Uzależnienia fizyczne i behawioralne –uzależnieni od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, od komputera i Internetu.- Grupy nieformalne. Podkultury młodzieżowe. -Konflikty w klasie, szkole.- Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia.- Profilaktyka. Czynniki chroniące oraz czynniki ryzyka związane z zachowaniami ryzykownymi.- Kształtowanie postaw prospołecznych -wychowanie do wartości i odpowiedzialności. |
W cyklu 2024L:
Pojęcie zachowań problemowych i zachowań ryzykownych.- Teoria zachowań problemowych Richarda Jessora.- Uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych. Bunt okresu dojrzewania i jego funkcje.- Nieprzystosowanie społeczne -źródła, diagnoza jego ryzyka.- Przemoc w szkole -przemoc rówieśnicza, sprawcy i ofiary przemocy, przemoc symboliczna. przemoc dorosłych, uwarunkowania przemocy, diagnoza, rozpoznawanie zjawiska przemocy.- Cyberprzemoc –formy, uwarunkowania, konsekwencje.- Uzależnienia fizyczne i behawioralne –uzależnieni od alkoholu, narkotyków, dopalaczy, od komputera i Internetu.- Grupy nieformalne. Podkultury młodzieżowe. -Konflikty w klasie, szkole.- Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia.- Profilaktyka. Czynniki chroniące oraz czynniki ryzyka związane z zachowaniami ryzykownymi.- Kształtowanie postaw prospołecznych -wychowanie do wartości i odpowiedzialności. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
W cyklu 2022Ln:
Pospiszyl I., K., Żabczyńska E. (1985). Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa: PWN Hollin, C.R., Brownie, D., Palmer, E.J. (2004). Przestępczość wśród młodzieży. Rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. Gdańsk: GWP Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk: GWP. Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków, UJ. Urban, B., (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: UJ. Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Kraków: UJ Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa, Difin. |
W cyklu 2023Ln:
Pospiszyl I., K., Żabczyńska E. (1985). Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa: PWN Hollin, C.R., Brownie, D., Palmer, E.J. (2004). Przestępczość wśród młodzieży. Rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. Gdańsk: GWP Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk: GWP. Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków, UJ. Urban, B., (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: UJ. Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Kraków: UJ Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa, Difin. |
W cyklu 2024L:
Pospiszyl I., K., Żabczyńska E. (1985). Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie. Warszawa: PWN Hollin, C.R., Brownie, D., Palmer, E.J. (2004). Przestępczość wśród młodzieży. Rozpoznanie zjawiska, diagnozowanie i profilaktyka. Gdańsk: GWP Kołakowski, A., Pisula, A. (2018). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Gdańsk: GWP. Urban, B. (2000). Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży. Kraków, UJ. Urban, B., (2005) Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych. Kraków: UJ. Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Kraków: UJ Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Warszawa, Difin. |
Uwagi
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, prezentacja, praca z materiałami źródłowymi Godziny kontaktowe 15 przygotowanie do zajęć 5 przygotowanie prezentacji 5 zapoznanie się z literaturą 5 Punkty ECTS 1 |
W cyklu 2023Ln:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, prezentacja, praca z materiałami źródłowymi Godziny kontaktowe 15 przygotowanie do zajęć 5 przygotowanie prezentacji 5 zapoznanie się z literaturą 5 Punkty ECTS 1 |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, prezentacja, praca z materiałami źródłowymi Godziny kontaktowe 15 przygotowanie do zajęć 5 przygotowanie prezentacji 5 zapoznanie się z literaturą 5 Punkty ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: