Uczeń nieprzystosowany społecznie i zagrożony nieprzystosowaniem społecznym w szkole 00-FF-UNZ
Tematyka zajęć:
1. Nieprzystosowanie społeczne i zagrożenie nieprzystosowaniem społecznym: różnice w istocie pojęć, etiologia procesów.
2. Uczeń agresywny i przejawiający zachowania opozycyjno-buntownicze.
3. Przemoc wśród uczniów.
4. Konflikty w klasie, szkole.
5. Uczeń izolujący się i apatyczny.
6. Uczeń z zaburzeniami pamięci i zaburzeniami koncentracji uwagi.
7. Uczeń wagarujący.
8. Uczeń z zburzeniami lękowymi i depresją.
9. Uczeń odrzucony przez grupę.
10. Uczeń z problemem uzależnienia.
11. Trudności wychowawcze i adaptacyjne wynikające ze zmiany środowiska życia ucznia.
12. Istota kształtowania postaw prospołecznych wychowanie do wartości i odpowiedzialności.
W cyklu 2023L:
1. Nieprzystosowanie społeczne i zagrożenie nieprzystosowaniem społecznym: różnice w istocie pojęć, etiologia procesów. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- aktywność podczas zajęć
- obecność studenta/studentki podczas ćwiczeń
- ocena przyswojonej wiedzy przekazywanej w trakcie zajęć
- ocena przygotowanego i zaprezentowanego przez studenta/studentki tematu podczas zajęć
Literatura
Ostrowska, K. (2008). Psychologia resocjalizacyjna. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Siemionow, J. ( 2011) Niedostosowanie społeczne nieletnich: Działania, zmiana, efektywność. Warszawa: Difin.
Strykowska, J. (2005). Niedostosowanie społeczne dzieci w wieku szkolnym. Problemy. Diagnoza. Profilaktyka. Gniezno.
Konopnicki, J. (1971). Niedostosowanie społeczne. Warszawa: PWN.
Kruszewski, K. (red.) (1991). Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Lipkowski, O. (1971). Wychowanie dzieci społecznie niedostosowanych. Warszawa: PZWS
Pospiszyl, K. (1973). Psychologiczna analiza wadliwych postaw społecznych młodzieży. Warszawa: PWN.
Szecówka, A. (2007). Kształcenie resocjalizujące. w: B. Urban, J. Stanik (red.), Resocjalizacja. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Śledzianowski, J. (2004). Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży szkolnej. Kielce: Wydawnictwo AŚ.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: prezentacje, dyskusja, pogadanka, praca w grupie, pokaz, dyskusja dydaktyczna, praca z książką, film, metoda przypadków, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe 30 Punkty ECTS 1 |
W cyklu 2024L:
Metody kształcenia: prezentacje, dyskusja, pogadanka, praca w grupie, pokaz, dyskusja dydaktyczna, praca z książką, film, metoda przypadków, metoda sytuacyjna Godziny kontaktowe 30 Punkty ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: