Urban Education 00-FF-UED
TREŚCI PROGRAMOWE
- Tworzenie profilu użytkowników miast
- Problemy współczesnych miast
- Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych
- Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast
- Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dla kierunku Pedagogika:
Wiedza:
Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność.
Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów.
Umiejętności:
Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Kompetencje społeczne:
Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki:
Wiedza:
- ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym,
- ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym
Umiejętności:
- posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2
- potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej
Kompetencje społeczne:
- ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny
Dla kierunku Praca socjalna
Wiedza:
w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej;
posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych;
zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin;
Umiejętności:
potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować;
potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie;
potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat;
posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;
Kompetencje społeczne:
dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy;
prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień;
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- rozmowa kierowana
- dyskusja w języku angielskim
- metody oparte na działaniu praktycznym
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny zajęciowe: 15 godz.
Praca samodzielna: 5 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz.
Ocena na podstawie pracy indywidualnej i grupowej podczas poszczególnych zajęć.
Literatura
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge
Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge
Welsh, R. O., & Swain, W. A. (2020). (Re)Defining Urban Education: A Conceptual Review and Empirical Exploration of the Definition of Urban Education. Educational Researcher, 49(2), 90–100. https://doi.org/10.3102/0013189X20902822
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Warunki zaliczenia (ZO): Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
W cyklu 2023Z:
Warunki zaliczenia (ZO): |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: