Psychoterapia osób z rozpoznaniem psychozy 00-FF-PRP
Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach.
W pierwszej części omówimy teksty opisujące psychozę z punktu widzenia osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego.
Następnie przejdziemy do tekstów, w których terapeuci różnych modalności opisują pracę z pacjentami podejście psychoanalityczne, systemowe, poznawczo-behawioralne.
Na koniec przyjrzymy się w szerszym kontekście systemowi leczenia psychoz.
Zadaniem uczestników będzie czytanie zaleconych fragmentów tekstów, prowadzenie dyskusji.
W cyklu 2020L:
W pierwszej części omówimy teksty opisujące psychozę z punktu widzenia osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Zakończeniem tego cyklu tekstów będzie spotkanie z osobą z doświadczeniem psychozy. |
W cyklu 2023Zn:
W pierwszej części omówimy teksty opisujące psychozę z punktu widzenia osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Zakończeniem tego cyklu tekstów będzie spotkanie z osobą z doświadczeniem psychozy. |
W cyklu 2024Z:
W pierwszej części omówimy teksty opisujące psychozę z punktu widzenia osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego. |
W cyklu 2024Zn:
W pierwszej części omówimy teksty opisujące psychozę z punktu widzenia osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności
1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu.
3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
Obecność, aktywność na zajęciach (czytanie zaleconej literatury)
Praca pisemna: Które podejście terapeutyczne w terapii psychoz jest mi najbliższe i dlaczego?
Literatura
Arnhild Lauveng - byłam po drugiej stronie lustra. wygrana walka ze schizofrenią
Claire Bergman, Ken Steele - Dzień, w którym umilkły głosy. Moja walka ze schizofrenią”.
Joanne Greenberg Życie to nie bajka.
Elyn Sacks Schizofrenia. Moja droga przez szaleństwo, https://www.youtube.com/watch?v=f6CILJA110Y&t=547s
Antoni Kępiński Schizofrenia
Franco de Massi Podatność na psychozę. Psychoanalityczne rozważania o naturze i terapii stanu psychotycznego
Turkington, D.. Terapia poznawcza psychoz. Powrót do życia i normalności.
Bogdan de Barbaro Schizofrenia w rodzinie
Katarzyna Prot-Klinger Analiza grupowa pacjentów psychotycznych
W cyklu 2020L:
Arnhild Lauveng - byłam po drugiej stronie lustra. wygrana walka ze schizofrenią |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia odbędą się na platformie Teams: |
W cyklu 2023Zn:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2024Z:
30 godzin zajęć |
W cyklu 2024Zn:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: