Teoretyczne i praktyczne konteksty programów resocjalizacyjnych 00-FF-PPK
1. Norma i patologia w życiu człowieka. Zachowania przestępcze.
2. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności
3. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych
4. Działalność Służby Więziennej
5. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.1
a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych
6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.2
b) model teoretyczny
c) czynniki ryzyka i czynniki chroniące
d) analiza metod pracy z osobami skazanymi
e) cele programów
f) rekrutacja do programów
d) Ewaluacja działań
e) Opór w pracy resocjalizacyjnej
7. Praca z przykładowymi grupami osób pozbawionych wolności:
a) Kobiety
b) Niebezpieczni
c) Skazani z niepełnosprawnościami
d) Długoterminowi
8. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2022L: |
Literatura
W cyklu 2022L:
1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych |
W cyklu 2023L:
1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych |
Uwagi
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: wykład, filmy, Godziny kontaktowe, wykład 30 |
W cyklu 2023L:
Metody kształcenia: wykład, dyskusja, praca w grupach Godziny kontaktowe, wykład 30 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: