Przemoc domowa – socjologiczna oraz kryminologiczna analiza zjawiska 00-FF-PDS
TREŚCI PROGRAMOWE
Treści programowe zależą od tematyki zajęć i dobierane są przez osobę prowadzącą, która zgłasza fakultet. Fakultet może być realizowany w języku obcym.
W cyklu 2021L:
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów/-ki z socjologiczną analizą zjawiska przemocy domowej. Na zajęciach studenci/-ki poznają konteksty społeczno-kulturowe przemocy domowej, mity związane z przemocą, sprawców przemocy domowej i grupy najczęściej doświadczające przemocy, a także sposoby udzielania pomocy osobom doświadczającym przemocy i organizacje świadczące tego typu pomoc. |
W cyklu 2022L:
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów/-ki z socjologiczną analizą zjawiska przemocy domowej. Na zajęciach studenci/-ki poznają konteksty społeczno-kulturowe przemocy domowej, mity związane z przemocą, sprawców przemocy domowej i grupy najczęściej doświadczające przemocy, a także sposoby udzielania pomocy osobom doświadczającym przemocy i organizacje świadczące tego typu pomoc. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. K_W01 Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. K_W01 Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia. 3. K_W01 Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności 1. K_U01 Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. K_U02 Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę odnośnie poruszanego tematu.
3. K_U04 Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. K_K01 Student/-ka jest nastawiony/-a krytycznie do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. K_K02 Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Literatura
W cyklu 2021L:
podana w grupie zajęciowej |
W cyklu 2022L:
podana w grupie zajęciowej |
Uwagi
W cyklu 2021L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA/-KI: |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: burza mózgów, praca z tekstem, wyszukiwanie źródeł danych, dyskusja, praca w grupach. NAKŁAD PRACY STUDENTA/-KI: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: