Pedagogika czasu wolnego 00-FF-PCW
Treści programowe:
1. Definicje, istota, cele, funkcje czasu wolnego.
2. Pedagogika kultury i czasu wolnego. Pedagogika zabawy.
3. Przejawy i konsekwencje niewłaściwego spędzania czasu wolnego.
4. Istota i zadania wychowania do rekreacji (czasu wolnego).
5. Prawne podstawy organizacji wypoczynku
6. Czas wolny w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych (internaty, świetlice, kolonie). Turystyka i rekreacja.
7. Animacja. Rola i zadania animatora czasu wolnego.
8. Sztuka autoprezentacji w pracy animatora. Techniki radzenia sobie ze stresem.
9. Wychowanie do czasu wolnego: warsztaty umiejętności praktycznych - organizator, animator czasu wolnego - zadania symulacyjne.
W cyklu 2024L:
1. Definicje, istota, cele, funkcje czasu wolnego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Literatura proponowana:
1. Bączek J., Animacja czasu wolnego w turystyce. Stageman, Warszawa 2009.
2. Bączek J., Od amatora do animatora, Stageman, Warszawa 2014.
3. Kwilecki K., Rozważania o czasie wolnym. Wybrane zagadnienia, WSH, Katowice 2011
4. Pięta J., Pedagogika czasu wolnego, Nowy Dwór Maz. 2014
5. Tanaś V., Welskop W. (red. nauk.), Kultura czasu wolnego we współczesnym świecie, Wyd. WSBiNoZ, Łódź, 2016
6.Tauber D. R., Pedagogika czasu wolnego, Zarys problematyki, WSHiG, Poznań 2002
7. Knopik T., Czas wolny... od nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych. ORE, Warszawa 2014
W cyklu 2023L:
Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024L:
Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Opis metod kształcenia (uczenia się): Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, w tym: Nakład pracy studenta/tki: Godziny kontaktowe |
W cyklu 2024L:
Opis metod kształcenia (uczenia się): Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, w tym: Nakład pracy studenta/tki: Godziny kontaktowe |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: