Po co nam psychoanaliza? 00-FF-PCN
Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach.
1. Podstawy psychoanalizy
2. Praktyka psychoanalityczna:
3. Współczesne teorie psychoanalityczne
4. Specyficzne zagadnienia - trauma, psychosomatyka, terapia zdalna, praca z nastolatkami, psychoanaliza grupowa
W cyklu 2023Ln:
1. Podstawy psychoanalizy |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.
2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.
3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.
Umiejętności
1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.
2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu.
3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.
Kompetencje społeczne
1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.
2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.
Kryteria oceniania
aktywność na zajęciach (czytanie tekstów, prowadzenie i udział w dyskusji), esej dotyczący wybranego zagadnienia w psychoanalizie
Literatura
1.Leźnicka Łoś Modele funkcjonowania psychiki
2. Leżnicka-Łoś Fazy rozwoju psychoseksualnego
2.Klein Teoria rozwojowa
3.Casement Przestrzeń analityczna i proces
4.Kilingmo Czynniki leczące w psychoanalizie
5. Hinselwood Ujęcie dynamiczne w diagnozie do psychoterapii psychoanalitycznej.
6. McWilliams Specyficzne granice i ich nietrwałość
7. Gabbard Interwencje terapeutyczne
8. Gabbard Odsłanianie się psychoterapeuty
9. Ogden Analityczny trzeci: praca z intersubiektywnymi faktami klinicznymi
10. Schier „Bez tchu, bez słowa” rozdział 10
11. Feldman Kompleks Edypa…..
12. Prot-Klinger Społeczne konsekwencje nieprzepracowanej traumy/Schier (wywiad) A wojna w głowach…Gryglewicz
13. Lemma A. Terapia zdalna
14. Briggs Praca z nastolatkami….
15. Pines Wkład Foulkes do psychoterapii grupowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: