Muzeoterapia w edukacji dzieci i młodzieży 00-FF-MED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2024Ln:
Wiedza i umiejętności zdobyte na proponowanym przedmiocie mogą być wykorzystane w pracy przez nauczycieli, pracowników bibliotek, świetlic, pedagogów szkolnych. Wizyty w muzeach mogą kojarzyć się dzieciom z nudnym oglądaniem obrazu za obrazem albo uczestnictwem w intensywnej intelektualnie lekcji muzealnej. Muzea jednak oferują jeszcze jedną formę uczestnictwa, bardziej niż dwie pierwsze nastawioną na przeżycie, zmysły i emocje: muzeoterapię. Łączy ona w sobie bogactwo dziedzictwa kulturowego z praktycznymi narzędziami do pracy z emocjami, a jej celem jest pomoc człowiekowi w odnalezieniu wewnętrznej równowagi. Podczas czterech spotkań uczestnicy będą mieli okazję zgłębić podstawowe zagadnienia muzeoterapii. Technikalia: zajęcia powinny być wpisane do planu zajęć jako ostatnie – od 13.15 lub od 15.45, dzięki czemu dojazd do i z muzeum nie będzie kolidował z kolejnymi zajęciami. Zajęcia będą kończyły się w muzeum. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Uwagi
W cyklu 2024Ln:
Stosowane metody uczenia: praca indywidualna, w parach i małych grupach w postaci ćwiczeń interaktywnych podczas zajęć na uczelni i w muzeum, dyskusja, wykład. Nakład pracy: Liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: