Godność, intymność, rozwój seksualny w pracy opiekuńczo-wychowawczej 00-FF-GIR
Cele przedmiotu:
Problematyka respektowania intymności, poszanowania godności i rozwoju seksualnego w codziennej pracy opiekuńczej i wychowawczej jest niezmiernie ważnym zagadnieniem.
W dalszym ciągu jeszcze spotykamy się ze swoistym tabu w sygnalizowanym obszarze. Występuje brak umiejętności lub lęk przed budowaniem właściwych społecznie relacji, będących odpowiedzią na ludzkie potrzeby, w tym m.in. pensjonariuszy domów pomocy społecznej z niepełnosprawnością intelektualną, dotkniętych chorobą psychiczną, czy wychowanków placówek pieczy zastępczej, nie w pełni przygotowywanych do samodzielnego i odpowiedzialnego życia.
Autorska koncepcja zajęć uwzględniająca tematykę godności, intymności, seksualności Człowieka, w tym osób z niepełnosprawnościami
Zagadnienie praw człowieka w ustawodawstwie ze szczególnym uwzględnieniem materii związanej z seksualnością osoby
Przykłady dobrych praktyk m.in. w zakresie edukacji seksualnej, przeciwdziałania przemocy na tle seksualnym, nie respektowania praw człowieka w wybranych obszarach
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Standardy edukacji seksualnej w Europie (2012). Federalne Biuro ds. Edukacji Zdrowotnej (BZgA) i Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia dla Europy (WHO). Lublin: Wydawnictwo Czelej
Stanisławski P. (2004).
Seks upośledzany. „Integracja”, nr 4
Wykorzystywanie seksualne wychowanków domów dziecka. Raport z badań, Fundacja Dzieci Niczyje, Warszawa 2010
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
fakultet dla II r. ZUPC Link do zespołu MT: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad9bb7e1cd7e447b989d20d92f7904f5a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=df5ba76d-95e3-4084-8a0f-15f31f1c3d6b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: