Biblioterapia i bajkoterapia w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 00-FF-BBP
Zapoznanie się z pojęciem, rodzajami, zadaniami oraz funkcjami biblioterapii; osoba biblioterapeuty, uczestnicy procesu
Zapoznanie z etapami tworzenia programów biblioterapeutycznych
Zapoznanie się z technikami i narzędziami biblioterapeutycznymi
Rola biblioterapii we wspomaganiu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami w uczeniu się
Bajkoterapia – funkcje, rola, rodzaje, zasady pisania i stosowania bajki terapeutycznej
Opracowywanie scenariusza zajęć biblioterapeutycznego
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody kształcenia:
wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja, pogadanka, działania praktyczne, metoda problemowa, praca z książką
Nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe - wykład- 15
Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15
Przygotowanie się do egzaminu
Inne formy - 30
Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2
Link do zespołu na platformie MS Teams:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aAjfUQ1EKlWs-jMIrXuYzisDBlFvEDYY-p3b1_ybfwFE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d1e4b00f-475b-458e-be94-b4ba039efe2e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Bartnicka-Kierylak, A., Świtaj-Wirtek, K. (2017). Scenariusze zajęć z elementami bajkoterapii. Warszawa. Wyd. PWN.
Borecka, I. (2001). Biblioterapia: teoria i praktyka: poradnik. Warszawa: Wydawnictwo SBP.
Borecka, I. (2004). Z motylem w tle: o baśni w biblioterapii i terapiipedagogicznej. Wałbrzych: Wydawnictwo PWSZ.
Czernianin, W., Czernianin, H., Chatzipentidis, K. (2017). Podstawy współczesnej biblioterapii. Podręcznik akademicki. Wrocław: UW.
Molicka, M. (2002). Bajkoterapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii. Poznań: Media Rodzina.
Molicka, M. (2011). Biblioterapia i bajkoterapia. Rola literatury w procesie zmiany rozumienia świata społecznego i siebie. Poznań: Media Rodzina.
Molicka, M. (2018). Bajki terapeutyczne. Poznań: Media Rodzina.
Literatura uzupełniająca:
Brett, D. (1999). Bajki terapeutyczne dla dzieci. Cz. I. Gdańsk: GWP.
Brett, D. (2003). Bajki terapeutyczne dla dzieci. Cz. I. Gdańsk: GWP.
Ganczarska, M. (2015). Spotkania z fikcyjnym terapeutą: jak tworzyć i czytać dzieciom opowiadania korygujące w ramach interwencji terapeutyczno-wychowawczych. Opole: Wydawnictwo UO.
Konieczna, E. (2010). Biblioterapia w praktyce. Kraków: Oficyna Wydawnicza.
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta: Link do zespołu na platformie MS Teams: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: