Animacja czasu wolnego 00-FF-ACW
Treści programowe:
1. Definicje, istota, cele, funkcje czasu wolnego.
2. Pedagogika kultury i czasu wolnego. Pedagogika zabawy.
3. Przejawy i konsekwencje niewłaściwego spędzania czasu wolnego.
4. Istota i zadania wychowania do rekreacji (czasu wolnego).
5. Prawne podstawy organizacji wypoczynku
6. Czas wolny w instytucjach wsparcia (placówki pieczy zastępczej, domy pomocy społecznej, świetlice środowiskowe).
7. Animacja. Rola i zadania animatora czasu wolnego.
8. Sztuka autoprezentacji. Techniki radzenia sobie ze stresem.
9. Wychowanie do czasu wolnego: warsztaty umiejętności praktycznych - organizator, instruktor, animator czasu wolnego - zadania symulacyjne.
W cyklu 2020Z:
1. Definicje, istota, cele, funkcje czasu wolnego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Literatura proponowana:
1. Bączek J., Animacja czasu wolnego w turystyce. Stageman, Warszawa 2009.
2. Bączek J., Od amatora do animatora, Stageman, Warszawa 2014.
3. Kwilecki K., Rozważania o czasie wolnym. Wybrane zagadnienia, WSH, Katowice 2011 USOSweb
4. Pięta J., Pedagogika czasu wolnego, Nowy Dwór Maz. 2014
W cyklu 2020Z:
Literatura proponowana: Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu – podawane będą przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: