Social Psychology in Practice – Education for Prosocial Behaviour 00-0F-SPB2
Procesy grupowe
Konformizm i posłuszeństwo autorytetom
Reagowanie w sytuacjach kryzysowych
Rozproszenie odpowiedzialności i zjawisko obojętnego przechodnia
Stereotypy i uprzedzenia
Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza
Kształtowanie zachowań prospołecznych
Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie
W cyklu 2023Z:
Group processes Conformity and obedience to authorities Reacting in emergency situations Stereotypes and prejudice The common good. The tragedy of the commons. The free rider effect Formation of prosocial behaviour Presentation of workshops on shaping prosocial behaviour or counteracting unfavourable phenomena in a group |
W cyklu 2023L:
Group processes Conformity and obedience to authorities Reacting in emergency situations Stereotypes and prejudice The common good. The tragedy of the commons. The free rider effect Formation of prosocial behaviour Presentation of workshops on shaping prosocial behaviour or counteracting unfavourable phenomena in a group |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach
Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów
Praktyki zawodowe
Nakład pracy studenta:
15 godzin - zajęcia
35godzin - przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie projektu warsztatów
Punkty ECTS: 2
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007.
Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.
Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95.
Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development.
Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post.
Literatura uzupełniająca:
Darley, J. M., & Latane, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4, Pt.1), 377–383.
W cyklu 2021Z:
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007. Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000. Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95. Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development. Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023Z:
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007. Supplementary literature: |
W cyklu 2023L:
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007. Supplementary literature: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Metody: Nakład pracy studenta: Punkty ECTS: 2 |
W cyklu 2023Z:
Teaching methods: Contact hours - 15 h |
W cyklu 2023L:
Teaching methods: Contact hours - 15 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: