Social Psychology in Practice – Education for Prosocial Behaviour 00-0F-SPB
Procesy grupowe
Konformizm i posłuszeństwo autorytetom
Reagowanie w sytuacjach kryzysowych
Rozproszenie odpowiedzialności i zjawisko obojętnego przechodnia
Stereotypy i uprzedzenia
Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza
Kształtowanie zachowań prospołecznych
Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie
W cyklu 2020Z:
Procesy grupowe Konformizm i posłuszeństwo autorytetom Reagowanie w sytuacjach kryzysowych Stereotypy i uprzedzenia Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza Kształtowanie zachowań prospołecznych Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie |
W cyklu 2020L:
Procesy grupowe Konformizm i posłuszeństwo autorytetom Reagowanie w sytuacjach kryzysowych Stereotypy i uprzedzenia Dobro wspólne. Tragedia wspólnego pastwiska. Efekt gapowicza Kształtowanie zachowań prospołecznych Warsztaty dotyczące przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom w grupie |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach
Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów
Praktyki zawodowe
Nakład pracy studenta:
15 godzin - zajęcia
35godzin - przygotowanie do zajęć oraz przygotowanie projektu warsztatów
Punkty ECTS: 2
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Social psychology, Pearson Education International, Upper Saddle River 2007.
Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.
Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95.
Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development.
Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post.
Literatura uzupełniająca:
Darley, J. M., & Latane, B. (1968). Bystander intervention in emergencies: Diffusion of responsibility. Journal of Personality and Social Psychology, 8(4, Pt.1), 377–383.
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000. Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95. Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development. Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa: Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000. Er-rafiy A., Brauer M, Musca S.C. (2010), Effective reduction of prejudice and discrimination: Methodological considerations and three field experiments, Revue internationale de psychologie sociale, 23, p. 57-95. Hammond S. I., Brownell C. A. (2015), Prosocial Development Across the Lifespan, Encyclopedia of Early Childhood Development. Vander Ark T. (2016), How to Avoid the Free Rider Problem in Teams , Huffington Post. Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody: Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
W cyklu 2020L:
Metody: Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: