Students with Disabilities in Inclusive Education in Poland 00-0F-SDI
W ramach wykładu zaprezentowane będą zagadnienia związane z szeroko pojmowaną edukacją włączającą ze szczególnym uwzględnieniem problematyki inkluzji uczniów z niepełnosprawnościami, w tym m.in. historia i teoretyczne koncepcje edukacji włączającej. Zaprezentowane zostaną dane statystyczne – najnowsze i w ujęciu historycznym. Omawiać będziemy organizację edukacji i wychowania uczniów z niepełnosprawnością w placówkach ogólnodostępnych. Zwrócona zostanie uwaga na blaski i cienie edukacji włączającej. Spróbujemy również dokonać oceny skuteczności polskich rozwiązań na podstawie aktualnych bada
W cyklu 2022Zn:
W ramach wykładu zaprezentowane będą zagadnienia związane z szeroko pojmowaną edukacją włączającą ze szczególnym uwzględnieniem problematyki inkluzji uczniów z niepełnosprawnościami, w tym m.in. historia i teoretyczne koncepcje edukacji włączającej. Zaprezentowane zostaną dane statystyczne – najnowsze i w ujęciu historycznym. Omawiać będziemy organizację edukacji i wychowania uczniów z niepełnosprawnością w placówkach ogólnodostępnych. Zwrócona zostanie uwaga na blaski i cienie edukacji włączającej. Spróbujemy również dokonać oceny skuteczności polskich rozwiązań na podstawie aktualnych badań. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach. Aktywny udział w wykładach.
Literatura
Zobacz informacje o zajęciach w poszczególnych cyklach.
W cyklu 2022Zn:
-Byra, S., Żyta, A., Ćwirynkało, K. (2018). Education of children and youth with disabilities and UN Convention of the Rights of Persons with Disabilities, Hrvatska Revija Za Rehabilitacijska Istrazivanja · February 2018 *Dodatkowo aktualne przepisy oświatowe, raporty i dokumenty UE, statystykii GUS. |
Uwagi
W cyklu 2022Zn:
Nakład pracy studenta: udział w zajęciach dydaktycznych - 15 h Link do zespołu w TEAMS: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: