Reflective Diary, Self-awareness, Holistic Development 00-0F-RDS
- https://teams.microsoft.com/l/message/19:cf4541db7a56443e8b8bb4bb02d1e39c@thread.tacv2/1601457390644?tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86&groupId=72d4a4de-b26e-43b3-9302-d028336e0d45&parentMessageId=1601457390644&teamName=Reflective%20Diary%2C%20Self-awareness%2C%20Holistic%20Development%20-%20Interdyscyplinarne%20DUIP&channelName=General&createdTime=1601457390644 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_zvDC1Lvqw8wLvzeqIITgWrBNjk_QwMaxSvRsaT8RWU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f4d0047c-2bfe-4376-b381-51803437b2a5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Z)
Po 3 blokach wprowadzających w tematykę zajęć, aktywizujących i wiedzowych, uczestnicy zajęć prowadzić będą dzienniczki auto-obserwacji, tzw. dzienniki refleksyjnej praktyki. Zapisy z nich prezentować będą na zajęciach online w postaci slajdów lub innych pomocy graficznych. Podczas sesji symultanicznych będziemy też zajmować się tłumaczeniem treści.
Dzienniczki mogą zawierać mapy myśli, zdjęcia, ryskunki.
Na zajęciach omówimy pojęcia:
Reflective thinking and different cognitive stages of reflectivity
Self-reflection
Self-development, coaching, mentoring, tutoring
Mindfulness
Design thinking
Reflective practice
Reflective writing
How to write a reflective diary
oraz związany z nimi narzędownik pojęciowy w języku angielskim.
W cyklu 2020Z:
Po 3 blokach wprowadzających w tematykę zajęć, aktywizujących i wiedzowych, uczestnicy zajęć prowadzić będą dzienniczki auto-obserwacji, tzw. dzienniki refleksyjnej praktyki. Zapisy z nich prezentować będą na zajęciach online w postaci slajdów lub innych pomocy graficznych. Podczas sesji symultanicznych będziemy też zajmować się tłumaczeniem treści. |
W cyklu 2021Z:
Po 3 blokach wprowadzających w tematykę zajęć, aktywizujących i wiedzowych, uczestnicy zajęć prowadzić będą dzienniczki auto-obserwacji, tzw. dzienniki refleksyjnej praktyki. Zapisy z nich prezentować będą na zajęciach online w postaci slajdów lub innych pomocy graficznych. Podczas sesji symultanicznych będziemy też zajmować się tłumaczeniem treści. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Na zaliczenie przedmiotu konieczna jest aktywność na zajęciach oraz przesłanie dzienniczka obserwacji za okres przynajmniej 2 pełnych miesięcy kalendarzowych, np. 1 listopada - 31 grudnia.
Literatura
Linki do źródeł pisanych
Odrowąż-Coates, Anna & Anna Perkowska-Klejman. 2017. “A PRELIMINARY STUDY OF POLISH STUDENTS’ APTITUDE FOR THINKING REFLEXIVELY, DIFFERENTIATED BY HIGHER EDUCATION FACULTIES AND THE LEVEL OF STUDY”. Society Register 1 (1), 97-106. https://doi.org/10.14746/sr.2017.1.1.09. Download:
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/sr/article/view/10426
Anna Perkowska-Klejman, Anna Odrowaz-Coates 2019
Measuring the Unmeasurable? Differences in Reflexive Thinking
among Polish Students New Educational Review
https://tner.polsl.pl/dok/volumes/tner_1_2019.pdf
Baranowski, M., & Odrowąż-Coates, A. (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education. Forum Oświatowe, 30(2(60), 117-133. Pobrano z https://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/590
Mindfulness
https://missionbe.org/faq/?gclid=CjwKCAjw8MD7BRArEiwAGZsrBar2HOWtN6ul9QASBmv7GQMVhtcbKtTx70FaacvzWvJ0NxgJEekzJxoCmaQQAvD_BwE
Linki do materiałów audio wizualnych:
Watch the videos - focus on: what is reflective practice?
https://www.youtube.com/watch?v=Tzjz-l8L1lc
https://www.youtube.com/watch?v=4YGSTvH6vQ0
https://www.youtube.com/watch?v=-gbczr0lRf4
How to write a reflective diary:
https://www.youtube.com/watch?v=QzcEWWfu-_Q
Reflective writing:
https://www.youtube.com/watch?v=SntBj0FIApw
W cyklu 2020Z:
Linki do źródeł pisanych Odrowąż-Coates, Anna & Anna Perkowska-Klejman. 2017. “A PRELIMINARY STUDY OF POLISH STUDENTS’ APTITUDE FOR THINKING REFLEXIVELY, DIFFERENTIATED BY HIGHER EDUCATION FACULTIES AND THE LEVEL OF STUDY”. Society Register 1 (1), 97-106. https://doi.org/10.14746/sr.2017.1.1.09. Download: Baranowski, M., & Odrowąż-Coates, A. (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education. Forum Oświatowe, 30(2(60), 117-133. Pobrano z https://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/590 Anna Perkowska-Klejman, Anna Odrowaz-Coates 2019 Mindfulness Linki do materiałów audio wizualnych: Watch the videos - focus on: what is reflective practice? https://www.youtube.com/watch?v=Tzjz-l8L1lc https://www.youtube.com/watch?v=4YGSTvH6vQ0 https://www.youtube.com/watch?v=-gbczr0lRf4 How to write a reflective diary: https://www.youtube.com/watch?v=QzcEWWfu-_Q Reflective writing: https://www.youtube.com/watch?v=SntBj0FIApw |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Na zaliczenie przedmiotu konieczna jest aktywność na zajęciach oraz przesłanie dzienniczka obserwacji za okres przynajmniej 2 pełnych miesięcy kalendarzowych, np. 1 listopada - 31 grudnia. Link https://teams.microsoft.com/l/message/19:cf4541db7a56443e8b8bb4bb02d1e39c@thread.tacv2/1601457390644?tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86&groupId=72d4a4de-b26e-43b3-9302-d028336e0d45&parentMessageId=1601457390644&teamName=Reflective%20Diary%2C%20Self-awareness%2C%20Holistic%20Development%20-%20Interdyscyplinarne%20DUIP&channelName=General&createdTime=1601457390644 |
W cyklu 2021Z:
60h 5 ECTS - nakład pracy własnej 180h Link do zajęć online w poniedziałki https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a_zvDC1Lvqw8wLvzeqIITgWrBNjk_QwMaxSvRsaT8RWU1%40thread.tacv2/1632903963495?context=%7b%22Tid%22%3a%22aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86%22%2c%22Oid%22%3a%229015a800-5d51-45ed-83c7-dc1676416508%22%7d W czwartki APS sala 3413 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: