Outdoor Education 00-0F-OUE
Outdoors as an educational tool jest przedmiotem pozwalającym na zdobycie umiejętności oraz kształtowanie postaw, wartości i wiedzy niezbędnych w wykorzystaniu przestrzeni zewnętrznej jako narzędzia psychopedagogicznego. Kurs odwołuje się do podstawowych koncepcji teoretycznych takich jak: uczenie się przez doświadczenie, outdoor education czy pedagogika przygody, rozumianych w kontekście procesu uczenia się zorientowanego na rozwój dziecka.
Program uwzględnia uczestnictwo w wycieczkach terenowych, które obejmują proces przygotowywania, radzenie sobie z wyzwaniami i ocenę procesu uczenia się. Outdoors jako narzędzie edukacyjne promuje umiejętności życiowe niezbędne w codziennym życiu, takie jak: krytyczne i twórcze myślenie, podejmowanie decyzji, współpraca, odpowiedzialność za własną naukę, podejmowanie ryzyka i odpowiedzialności za swój rozwój.
CELE
1. Holistyczny rozwój uczestnika ukierunkowany na wartości, postawy oraz umiejętności i kompetencje.
2. Rozwijanie zdolności krytycznego myślenia poprzez refleksję, analizę i argumentację.
3. Rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów.
4. Rozwijanie umiejętności refleksji i podsumowywania procesu uczenia się.
5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć poza salą szkolną.
6. Budowanie relacji z przyrodą.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu zostaną wspólnie określone z uczestnikami konwersatorium w ramach partycypacji studenckiej na postawie przedstawionych propozycji przez prowadzącego przedmiot. Propozycja będzie obejmować: projekt edukacyjny, projekt badawczy, esej naukowy, poster naukowy, portfolio, program nauczania w zakresie outdoor education, realizacja wyzwań indywidualnych i grupowych realizowanych w trakcie spotkań.
Literatura
Jon Ord; Tony Jeffs (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines.
Camille Bunting (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education
Richard Louv (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder
W cyklu 2022Z:
Jon Ord; Tony Jeffs (2017). Rethinking Outdoor, Experiential and Informal Education: Beyond the Confines. Camille Bunting (2006). Interdisciplinary Teaching Through Outdoor Education Richard Louv (2005). Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder Dodatkowa literatura w zależności od potrzeb, które wypłyną w trakcie realizacji wyzwań. |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Pamiętajmy, że nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: