Information Technology and Society 00-0F-ITS
1. Problem przeładowania informacjami, selekcji danych i zarządzania wiedzą.
2. Socjologiczne aspekty rozwoju informatyki
3. Informatyka w edukacji:
Informatyka jako przedmiot nauczania, jako narzędzie wspomagające proces
nauczania i narzędzie organizujące proces nauczania.
4. Baza danych jako podstawa działania większości rozwiązań informatycznych
5. Informacje w internecie:
Ocena jakości i przydatności znalezionych informacji.
Podstawowe zasady korzystania z materiałów internetowych.
Prawa autorskie i netykieta.
6. Bezpieczeństwo teleinformatyczne i Podpis elektroniczny.
7. Podstawy budowy sieci komputerowej
8. Inne zastosowania informatyki,:
Sztuczna inteligencja,
systemy doradcze, systemy ERP.
W cyklu 2021Z:
Information Society / Information Age |
W cyklu 2022Z:
Information Society / Information Age |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i ich przemianach, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, socjalnych;
ma pogłębioną wiedzę na temat ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań różnych rodzajów działalności pedagogicznej, w tym zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej;
Umiejętności
potrafi dokonać obserwacji zjawisk społecznych oraz, w odniesieniu do wiedzy teoretycznej w obszarze edukacji wychowania, opieki i pomocy, zinterpretować te zjawiska;
posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne w języku obcym – angielskim lub innym;
ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki, a szczególnie w polu zagadnień dotyczących edukacji, opieki, wychowania, pomocy, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;
ma umiejętności językowe w zakresie pedagogiki, a szczególnie w polu zagadnień dotyczących edukacji, opieki, wychowania, pomocy, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;
Kompetencje społeczne
odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga oraz gotowością do rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, będąc przekonanym o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;
Literatura
1. T. Białobłocki , J. Moroz M. Nowina-Konopka, Lech W. Zacher, Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy,
wyzwania Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wrzesień 2006
2. E. Bendyk, Antymatrix Wydawnictwo W.A.B. 2004
3. G. Musiołek (red.) , Cywilizacja 2.0 – Świat po rewolucji informatycznej – z serii Niezbędnik inteligenta dodatek
do tygodnika POLITYKA, Warszawa 2011
4. Marc Prensky - Digital Natives, Digital Immigrants On the Horizon [w:] NCB University Press, Vol. 9
No. 5, październik 2001
Dostępne w sieci:
http://www.marcprensky.com/writing/prensky%20-%20digital%20natives,%20digital%20immigrants%20-%20part1.pdf
5. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains Norton and Company Inc. 2010
6. Anderson P. What is Web 2.0? Ideas, technologies and implications for education
[w:] JISC Technology and Standards Watch (luty 2007)
dostępne w sieci: http://www.jisc.ac.uk/media/documents/techwatch/tsw0701b.pdf
7. Nicholas Carr - The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains, Norton and Company Inc. (2010)
Web press, manuals for the applications
video tutorials recommended after each class accordingly.
W cyklu 2021Z:
Besides the literature pointed out in general course information web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly |
W cyklu 2022Z:
Besides the literature pointed out in general course information: web press, manuals for the applications video tutorials recommended after each class accordingly |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Student's labour input: ECTS - 2. |
W cyklu 2022Z:
Student's labour input: ECTS - 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: