Die Inklusion der Behinderte 00-0F-DIB
TREŚCI PRZEDMIOTU:
Nauka terminologii fachowej z zakresu pedagogiki specjalnej w języku niemieckim wymaga zarówno umiejętności semantycznych użycia słownictwa, jak i syntaktycznych oraz dyskursywnych. Celem przedmiotu jest trening korzystania z literatury pedagogicznej niemieckiego obszaru językowego oraz umiejętność czynnego posługiwania się tym słownictwem.
Zakres tematów:
1. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki ogólnej.
2. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki specjalnej.
3. Adekwatne użycie słownictwa z poszanowaniem zasad charakterystycznych dla stylu naukowego języka niemieckiego.
4. Podstawowe osiągnięcia niemieckiej pedagogiki po II wojnie światowej.
W cyklu 2019Z:
Nauka terminologii fachowej z zakresu pedagogiki specjalnej w języku niemieckim wymaga zarówno umiejętności semantycznych użycia słownictwa, jak i syntaktycznych oraz dyskursywnych. Celem przedmiotu jest trening korzystania z literatury pedagogicznej niemieckiego obszaru językowego oraz umiejętność czynnego posługiwania się tym słownictwem. Zakres tematów: 1. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki ogólnej. 2. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami. 3. Adekwatne użycie słownictwa z poszanowaniem zasad charakterystycznych dla stylu naukowego języka niemieckiego. 4. Podstawowe osiągnięcia niemieckiej pedagogiki po II wojnie światowej ze szczególnym uwzględnieniem inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu studiów nad niepełnosprawnością.
Umiejętności
Zabiera głos w dyskusji lub debacie naukowej oraz zadaje pytania w dyskusji oraz przedstawia własne argumenty.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.
Posługuje się terminologią specjalistyczną związaną z kierunkiem studiów w danym języku obcym.
Potrafi w sposób spójny w mowie i na piśmie wypowiadać się w języku obcym na wybrane tematy dotyczące swojego kierunku studiów.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrze¬bę ciągłego dokształcania się językowego
Uwagi
W cyklu 2019Z:
Metody dydaktyczne: 1. Praca nad tekstem niemieckojęzycznym - tłumaczenie (10 godz.) 2. Rozumienie tekstu czytanego w języka niemieckim (5 godz.) 3. Rozumienie ze słuchu (5 godz.) 4. Konwersacje w języku niemieckim na tematy pedagogiczne (10 godz.) Metody i kryteria oceniania: 1. Systematyczna ocena postępów w opanowywaniu niemieckiego słownictwa pedagogicznego w postaci regularnych sprawdzianów ustnych i pisemnych. 2. Aktywny udział w zajęciach. 3. Sprawdzian końcowy. Praca własna studenta: - samodzielna praca nad tekstem w j. niemieckim (20 godz.) - nauka słownictwa (20 godz.) - przygotowywanie tekstu w j. niemieckim (20 godz.) Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punktowi ECTS. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: