Contemporary Social Problems in the Context of Phenomenon of Educationalization 00-0F-CPC
TREŚCI PROGRAMOWE
- Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i
medycyny w języku obcym.
- Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych.
- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania
swobodnych wypowiedzi.
- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.
- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.
W cyklu 2020L:
1. First class. Introduction |
W cyklu 2021L:
1. First class. Introduction |
W cyklu 2022L:
1. First class. Introduction 2. Concept of educationalization as a conceptual framework for reflection on the role of education in the processes of preventing and solving contemporary social problems 3. Challenges facing family and modern forms of education as a way of supporting family in dealing with them 4. Educational inequality and addressing the problem through education 5. Social exclusion of people with disabilities and the role of school education in supporting their social inclusion 6. Environmental problems and role of school education in preparing students for being ecofriendly 7. Cyberbullying as a modern form of peer aggression and solving the problem through popular culture 8. Summary. Feedback |
W cyklu 2023Zn:
1. First class. Introduction. Concept of educationalization as a conceptual framework for reflection on the role of education in the processes of preventing and solving contemporary social problems. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice,
pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie.
Umiejętności
Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane
tematy dotyczące swojej dziedziny studiów.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności
językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych,
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego.
Literatura
W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: 2. Gottschalk, F. (2022). Cyberbullying: An overview of research and policy in OECD countries. OECD, s. 6-29. 3.. Heinen, H. (2014). Social Inclusion of Children and Young People with Disabilities. Council of Europe, s. 25-43. 4. Hughes, R., Bowers, J.R., Mitchell, E.T., Curtiss, S, Ebata, A.T. (2012). Developing Online Family Life Prevention and Education Programs. „Family Relations: Interdisciplinary Journal and Applied Family Studies”, 61/5, s. 711-727. 5. Schleicher, A., Zoido, P. (2016). Global Equality of Educational Opportunity: Creating the Conditions for all Students to Succeed. „Journal of Social Issues, 72/4, s. 696-719. 6.Tilbury, D., Galvin, C. (2022). Input paper: A Whole School Approach to Learning for Environmental Sustainability. Literatura uzupełniająca: 2. Andersen, T.M. (2019). Social Background, Education, and Inequality. „Econoomic Inquiry”, 57/2, s. 1441-1459. 3. Bernstein, B. (2010). From Pedagogies to Knowledges. W: A. Morais, I. Heves, B. Davies, H. Daniels (eds.), Towards a Sociology of Pedagogy: The Contribution of Basil Bernstein to Research (363-368). New York: Peter Lang. 4. Fendler, L. (2008). New and Improved Educationalizing: Faster, More Powerful and Longer Lasting. „Ethics and Education”, 3/1, s. 15-26. 5. Hooge, E.H, Honight, M.E., Langeelan, N. (2011). The Teaching Profession Against the Background of Educationalization: an explanatory Study. „European Journal of Teacher Education”, 34/3, s. 297-315. 6. Jemeli, Ch. M, Fakandu, A.M. (2019). Equitable Access to Education and Development in a Knowledgeable Society as Advocated by UNESCO. „Educational Research and Reviews”, 14/6, s. 200-205. 7. Krasiejko, I. (2011). Changes in the Social Work with Multiple Problems Families in Poland. „New Educational Review”, 24/2, s. 184-193. 8. Labaree, D. (2008). The Winning Ways of a Loosing Strategy: Educationalizing Social Problems in the United States. „Educational Theory”, 58/4, s. 447-460. 9. Ostrowicka, H. (2014). Pedagogization of “Problems with Youth” in Media Discourse – Post-Foucaldian Perspective. „Journal of International Scientific Publications: Media & Mass Communication”, 4, s. 126-135. 10. Popkewitz, T.S. (2008). The Social, Psychological, and Education Sciences: From Educationalization to Pedagogicalization of the Family and The Child. W: P. Smeyers, M. Depaepe (eds.), Educational Research: The Educationalization of Social Problems, Educational Research 3, s. 171-190. 11. Right to Education handbook (2019). Paris: UNESCO. 12. Ross, A. (2010). Where do young people get information from on social issues? W: B. Krzywosz-Rynkiewicz, A. Zalewska, A. Ross (eds.), Future citizens 21st century challenges for young people (223-249). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 13. Singh, P., McWilliam, E. (2005). Pedagogic imaginings: negotiating pedagogies of care/protection in a risk society. „Asia-Pacific Journal of Teacher Education”, 33/2, s. 115-134. 14. Shah, S. (2005). Voices and Choices: How Education Influences the Career Choices of Young Disabled People. „Journal of Research in Special Educational Needs”, 5/3, s. 112-117. 15. Smeyers, P., Dapaepe, M. (2008). Introduction: Pushing Social Responsibilities: the Educationalization of Social Problems. W: P. Smeyers, M. Depaepe (eds.), Educational Research: The Educationalization of Social Problems, Educational Research 3, s. 1-11. 16. Tröhler, D. (2008). The Educationalization of the Modern World: Progress, Passion, and the Protestant Promise of Education. W: P. Smeyers, M. Depaepe (eds.), Educational Research: The Educationalization of Social Problems, Educational Research 3, s. 31-46. |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia realizowane są w aplikacji Teams w zespole o nazwie tożsamej z nazwą zajęć (link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a526897995e21478a97c84c01c95c32eb%40thread.tacv2/conversations?groupId=2f1d985e-3749-4308-a746-1a6295615f47&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86) Metody kształcenia: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 55 |
W cyklu 2021L:
Metody kształcenia: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 50 |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: lektura i analiza tekstów, prezentacja, dyskusja dydaktyczna, praca w grupach, praca w parach, uczenie w oparciu o problem (problem based learning), wykład, pogadanka. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS liczba godzin kontaktowych: 15 liczba godzin przeznaczonych do samodzielnego przygotowania się do zajęć (lektura tekstów): 15 liczba godzin przeznaczonych realizację wymagań zaliczeniowych - przygotowanie prezentacji i eseju: 20 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 50 |
W cyklu 2023Zn:
Metody kształcenia: lektura i analiza tekstów, prezentacja, dyskusja dydaktyczna, praca w grupach, praca w parach, uczenie w oparciu o problem (problem based learning), wykład, pogadanka. Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom odpowiada 1 punkt ECTS Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 50, co odpowiada 2 punktom ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: