Contemporary Environmental Education 00-0F-CEE
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista”
Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata.
Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd.
Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce
Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie
Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach
Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży
Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej
Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych.
W cyklu 2020Z:
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
W cyklu 2020L:
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
W cyklu 2021Z:
Tradycyjne wyobrażenia o przyrodzie a współczesna ekologia Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
W cyklu 2021L:
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
W cyklu 2022Z:
Wieloznaczność pojęć „ekolog”, „ekologia”, „enwironmentalista” Zrównoważony rozwój – ekologia w kontekście kwestii ekonomicznych i problemów społecznych współczesnego świata. Diagnozy Raportów IPCC – globalne ocieplenie itd. Formalna edukacja ekologiczna w Europie i w Polsce Edukacja ekologiczna w kampaniach społecznych w Polsce i na świecie Przekonania, wiedza i zachowania ekologiczne w badaniach Współczesne ruchy ekologiczne. Ruch Grety Thunberg i protesty młodzieży Obraz i rola natury w literaturze dziecięcej Prezentacja pojektów dotyczące edukacyjnych działań ekologicznych. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach
Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów
Praktyki zawodowe
Nakład pracy studenta:
15 h -zajęcia, 35 h - przygotowanie do zajęć, w tym przygotowanie warsztatów
Punkty ECTS: 2
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Anderson, Mark. W., (2012). The New Ecological Paradigm, NEP Scale. The Berkshire Encyclopedia of Sustainability: Measurements, Indicators and Research Methods for Sustainability, s. 260-262.
Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc.
Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48.
Literatura uzupełniająca:
Heneghan L. (2018), Beasts at bedtime: revealing the environmental wisdom in children's literature, London : The University of Chicago Press.
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa: Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Bechtel R.B., Churchman A. (2002), Handbook of Environmental Psychology, John Wiley & Sons Inc. Ciążela A., Tuszyńska L., (2019), Knowledge of social campaigns regarding environmental protection among pedagogy students, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia IX, 9, pp. 34-48. Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody: Nakład pracy studenta: Punkty ECTS: 2 Link do zespołu: |
W cyklu 2020L:
Metody: Nakład pracy studenta: Punkty ECTS: 2 Link do zespołu: |
W cyklu 2021Z:
Metody: Nakład pracy studenta: Punkty ECTS: 2 |
W cyklu 2021L:
Metody: Nakład pracy studenta: Punkty ECTS: 2 |
W cyklu 2022Z:
Metody: Nakład pracy studenta: Punkty ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: