Akademia - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in
Study programmes > Other studies > Education > (in Polish) Studia Kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów

(in Polish) Studia Kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów (ZP-PPP-4)

(in Polish: Studia Kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów)
(in Polish) podyplomowe
(in Polish) niestacjonarne, (in Polish) 1,5 roku (3 semestry)
Language: Polish

Studia kwalifikacyjne

Kierownik Studiów: dr Marlena Grzelak-Klus (e-mail: lenag@aps.edu.pl)

Czesne - 1 600,00 zł za jeden semestr x 3 semestry

Cel kształcenia:

wykształcenie kompetentnych, twórczych i zaangażowanych psychologów działających w szkole i jej środowisku.

Nabywane kwalifikacje:

Przygotowanie pedagogiczne od wykonywania zawodu nauczyciela psychologa.

Podstawy prawne kwalifikacji:

Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów:

zatrudnienie na stanowisku nauczyciela psychologa w systemie edukacji

Absolwent studiów posiada wiedzę psycho-pedagogiczną, z zakresu dydaktyki i  szczegółowej metodyki przygotowującą do kompleksowej realizacji zadań szkoły. Umiejętnie komunikuje się  z uczestnikami działań wychowawczych. Jest zdolny do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego. Ma właściwie ukształtowane postawy etyczne i prospołeczne.

Absolwent nabywa i uzupełnia kompetencje w zakresie: dydaktycznym – wyrażającym się w umiejętności optymalizacji prowadzonego procesu kształcenia; wychowawczym i społecznym – związanym z umiejętnością rozpoznawania potrzeb uczestników zajęć oraz zdolnością do współpracy w relacjach międzyludzkich; kreatywnym – wyrażającym się zdolnością do samokształcenia, innowacyjnością i niestandardowością działań w powiązaniu ze zdolnościami adaptacyjnymi, mobilnością i elastycznością; prakseologicznym – wyrażającym się skutecznością w planowaniu, realizacji, organizowaniu, kontroli i ocenie procesów edukacyjnych; komunikatywnym – wyrażającym się skutecznością zachowań werbalnych i pozawerbalnych w sytuacjach edukacyjnych oraz umiejętnością posługiwania się technologią informacyjną, w tym jej wykorzystywania w prowadzeniu zajęć.

Absolwent studiów przygotowywany jest ponadto do:

  • współpracy z uczestnikami zajęć, ich środowiskiem rodzinnym oraz szerszym środowiskiem społecznym w realizacji zadań edukacyjnych;
  • podejmowania zadań edukacyjnych wykraczających poza zakres prowadzonych zajęć;
  • samodzielnego tworzenia i weryfikowania projektów własnych działań oraz podejmowania działań upowszechniających wzory dobrej praktyki pedagogicznej;
  • kierowania własnym rozwojem zawodowym i osobowym oraz podejmowania jego doskonalenia we współpracy z innymi pracownikami oświaty;
  • posługiwania się przepisami prawa dotyczącego systemu oświatowego.

Wymagania wstępne:

wykształcenie wyższe psychologiczne

Oczekiwane kompetencje kandydata: kierunkowe zgodne z kierunkiem studiów

Planowany terminarz:

Studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów nr 4

semestr ZIMOWY 2024/25(semestr 1)

1. 26-27 października 2024r.

2. 24 - 25 listopada 2024r.

3. 7-8 grudnia 2024r..

4. 11-12 stycznia 2025r.

5. 25 - 26 stycznia 2025r.

6. 8 - 9 lutego 2025r

Studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów nr 9

semestr LETNI 2024/25 (semestr 2)

1. 8-9 marca 2025r.

2. 22-23 marca 2025r.

3. 5-6 kwietnia 2025r.

4. 10-11 maja 2025r.

5. 24-25 maja 2025r

6. 14-15 czerwca 2025r

Planowany termin uruchomienia studiów:październik 2024 (nie prowadzimy zajęć on-line)

W sprawach merytorycznych proszę pisać do Kierownik Studiów dr Marleny Grzelak-Klus na adres: lenag@aps.edu.pl

KROK 1  - Rejestracja w systemie IRK

  • Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
    W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat:
    • zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
    • wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
    • dokonuje wyboru kierunku studiów.
       
  • KROK 2  - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Obsługi Osób Studiujących:
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

  • Biuro Obsługi Osób Studiujących
    Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa

  • budynek C, I piętro, pok. 3147

  • lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
  • godziny pracy:

    poniedziałek – 9.00 – 14.00

    wtorek – 9.00 – 14.00

    środa – 9.00 – 14.00

    czwartek – 9.00 – 14.00

    piątek – dzień pracy wewnętrznej

  • sobota (w terminach zjazdów studiów niestacjonarnych) - Biuro Obsługi Osób Studiujących - 9.00-14.00

Wymagane dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
  • kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć)) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich.

Zasady naboru na studia podyplomowe:

Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.

Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego).

PLAN STUDIÓW:

Pełna nazwa przedmiotu

Łączny wymiargodzin

Forma zal.

Forma zajęć i liczba godzin

Sem. I

Sem. II

Sem. III

wyk

ćw.

wyk

ćw.

wyk

ćw.

Podstawy wiedzy o wychowaniu i nauczaniu w szkole

30

E

15

15

Emisja głosu z elementami kultury języka

15

Z

15

Organizowanie bezpiecznego środowiska edukacyjnego.

15

Z

15

Prawne podstawy edukacji

10

Z

10

Pedagogika szkolna i przedszkolna

25

ZO

10

15

Psychodydaktyka

20

E

10

10

Kierowanie klasą szkolną

10

ZO

10

Innowacyjne i alternatywne metody pracy szkoły

10

Z

10

Studium przypadku -seminarium-1

5

Z

5

Studium przypadku -seminarium-2

5

Z

5

Elementy prawa rodzinnego i opiekuńczego

10

ZO

10

Metodyka oddziaływań psychowychowawczych

25

ZO

10

15

Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

20

ZO

10

10

Praca z grupą szkolną

10

Z

10

Metodyka pracy psychologa w placówkach edukacyjnych

30

ZO

10

20

Etyka w pracy nauczyciela

10

ZO

10

Poradnictwo edukacyjno-zawodowe

10

Z

10

Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela

15

Z

5

10

Wykorzystanie technik cyfrowych w pracy nauczyciela

10

Z

10

Praktyka pedagogiczna asystencka

40

Z

40

Praktyka pedagogiczno-dydaktyczna

40

Z

40

Praktyka zawodowa

40

Z

40

35

105

30

110

35

90

RAZEM

 405

140

140

125

ŁĄCZNIE

405

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: TODO!